کاهش قیمت خودرو در سال آینده هم ادامه دارد؟

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به کاهش قیمت خودرو در روزهای پایانی سال گفت: با این شرایط به نظر می‌رسد که کاهش قیمت خودرو در سال آینده نیز ادامه‌دار باشد.

به گزارش رصد روز، عبدالرضا عساکره در خصوص وضعیت بازار خودرو در اهواز با توجه به وضعیت قرمز کرونایی و منع سفر در خوزستان در روزهای پایانی سال، اظهار کرد: مجتمع خودرویی اهواز به دلیل محدودیت‌های اعمال‌شده برای اصناف، همچنان تعطیل است و رفت و آمد به مجتمع تنها در نوبت صبح و صرفا برای نمایشگاه‌دارانی که کارهای اداری و بانکی دارند، مجاز است.

وی با اشاره به کسادی بازار خودرو گفت: امسال بر خلاف سال‌های گذشته، بازار خودرو در آستانه عید نوروز بی‌رونق و سوت و کور است. به دلیل نزدیک شدن به سال جدید، خودروهای مدل ۹۹ با کاهش قیمت روبه‌رو شده‌اند و هرکس که معامله خودرو انجام دهد، به قیمت کمتر می‌خرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز افزود: به دلیل وارد شدن خودروهای مدل ۱۴۰۰ در بازار، خودروهای مدل ۹۹ کاهش قیمت داشته‌اند و خریداران با قیمت‌های کمتری خرید می‌کنند.

عساکره با اشاره به خرید و فروش اندک خودرو در بازار اهواز گفت: خودرو به ندرت معامله می‌شود و بیشتر خریداران، دلالان هستند هر چند در این بین، مصرف‌کنندگان واقعی نیز وجود دارند.

وی در خصوص پیش‌بینی قیمت خودرو در سال آینده افزود: با این شرایط به نظر می‌رسد که کاهش قیمت خودرو در سال آینده نیز ادامه‌دار باشد. بازار خودرو در آستانه عید نوروز در سال جاری با تمامی سال‌های گذشته متفاوت بود؛ در سال‌های گذشته حتی در روزهای تعطیل نیز خودرو معامله می‌شد اما امسال وضعیت متفاوت بود.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی اهواز با اشاره به قیمت خودروهای شرکت ایران خودرو گفت: در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ دو ۱۸۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ حدود ۲۴۵ میلیون تومان، پژو پارس ال ایکس ۲۴۵ میلیون تومان، پژو پارس ۲۰۶ میلیون تومان، پژو پارس دوگانه‌سوز ۲۱۸ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس ال ایکس ۱۹۶ میلیون تومان، سمند ال ایکس ۱۸۰ میلیون تومان، سمند EF۷ حدود ۲۱۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲۶۶ میلیون تومان و پژو ۲۰۷ پانوراما ۳۸۰ میلیون تومان در بازار قیمت دارند.

عساکره با اشاره به قیمت‌های خودروهای سایپا نیز افزود: پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ حدود ۱۱۰ میلیون تومان، تیبا هاچبک ۱۲۷ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۱۱۸ میلیون تومان، ساینا ۱۳۴ میلیون تومان و کوییک دنده‌ای ۱۳۸ میلیون تومان در بازار قیمت دارند.

وی تصریح کرد: قیمت این خودروها، صرفا برای مدل ۹۹ است و خودروهای مدل ۱۴۰۰ قیمت بالاتری دارند.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط