کاهش واردات چین سبب افت قیمت نفت شد

به دنبال انتشار ارقام میزان واردات نفت خام چین که نشان دهنده کاهش میزان آن بود، قیمت نفت روز چهارشنبه کاهش یافت.

به گزارش رصد روز ، به گزارش رویترز، پس از اینکه داده‌ها نشان داد میزان واردات نفت خام چین در نیمه نخست سال جاری کاهش یافته، قیمت نفت به دلیل نگرانی‌های جدید از وضعیت تقاضا روز چهارشنبه کاهش یافت، اما از آنجا که جهان در حال بهبود از آسیب‌های ویروس کرونا است، در میان نگرانی‌ها از میزان عرضه، قیمت‌ها در نزدیکی بالاترین سطح هفته باقی مانده است.

معاملات آتی نفت خام برنت پس از رشد ۱.۸درصدی روز سه‌شنبه، امروز ۸سنت معادل ۰.۱درصد کاهش یافت و به ۷۶دلار و ۴۱سنت در هر بشکه رسید. همچنین معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا به دنبال جهش ۱.۶درصدی در جلسه معاملاتی گذشته، با تجربه افت ۱۵سنت معادل ۰.۲درصد، به قیمت ۷۵دلار و ۱۰سنت در هر بشکه مورد معامله قرار گرفت.

از آنجا که کمبود سهمیه واردات، نگهداری پالایشگاه‌ها و افزایش قیمت‌های جهانی باعث محدودیت خرید شده، واردات نفت خام چین از ژانویه تا ژوئن در مقایسه با سال گذشته ۳درصد کاهش یافت که اولین افت آن از سال ۲۰۱۳ بود.

اوراسیا در یادداشتی نوشت: “از آنجا که افزایش قیمت نفت خام باعث از بین رفتن سود پالایشگاه‌ها شده، واردات کاهش یافت.”

“اگر اوپک به زودی موافقت نکند که میزان عرضه خود را افزایش دهد، قیمت بالای نفت نیز احتمالا منجر به از بین رفتن تقاضا در بازارهای نوظهور حساس‌تر به ویژه هند خواهد شد.”

اختلاف نظر در خصوص سیاست عرضه میان اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس)، منجر به پایان یافتن در هفته گذشته بدون توافق شد.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA اذعان داشت: “بعید به نظر می‌رسد بدون روشن شدن تکلیف توقف تولید، قیمت نفت از بالاترین سطح خود در ماه جولای پایین‌تر بیاید.”

آژانس بین‌المللی انرژی اعلام کرد که کاهش ذخایر جهانی در سه ماهه سوم سال قرار بود کمترین میزان آن در حداقل یک دهه گذشته باشد و این موضوع نشان دهنده افت ذخایر آمریکا، اروپا و ژاپن در اوایل ماه ژوئن است.

به گزارش دو منبع بازار در روز سه‌شنبه، با استناد به ارقام موسسه نفت آمریکا، موجودی ذخایر نفت و بنزین ایالات متحده در هفته گذشته کاهش یافت.

به گفته این منابع، ذخایر نفت خام برای هفته منتهی به ۹جولای، ۴.۱میلیون بشکه کاهش یافته که هشتمین افت هفتگی متوالی آنها خواهد بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

رویترز

مطالب مرتبط

آخرین اخبار