کاهش ۱۸۰۰ درصدی سود واقعی وآذر در شش ماه

نماد وآذر متعلق به توسعه سرمایه گذاری آذربایجان طبق آنچه از داده های مرکز پزدازش اطلاعات مالی ایران قابل دریافت است به ازای هر سهم 17 ریال زیان را در شش ماهه منتهی به پایان تیر خلق کرده است.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، سرمایه گذاری توسعه آذربایجان که با نماد وآذر در بازار دوم بورس فعالیت می کند نظر بسیاری از فعالان و سهامداران این نماد را به خود جلب کرد. وآذر که شش ماهه منتهی به تیرماه سال ۹۹ به ازای هر سهم ۱ ریال سود محقق کرد در مدت مشابه سال جاری این رقم را به ۱۷ ریال زیان تبدیل کرد تا کاهش ۱۸۰۰ درصدی را ثبت کرده باشد.

 

وآذر از نظر میزان بازدهی و نقدشوندگی در یکسال گذشته رقم منفی ۶۱.۷۹ درصدی را نشان می دهد که از این حیث در رتبه ۲۷۵ قرار دارد. این نماد رتبه ۲۲ را در گروه خود از نظر سودآوری ماهانه در اختیار دارد و بازار نیز از این حیث جایگاه ۳۹۴ را برای خود می بیند.

 

در حال میزان ضریب نقدشوندگی نماد وآذر متعلق به سرمایه گذاری توسعه آذربایجان ۶۳.۰۷ درصد است که طبق آخرین صورتهای مالی سود خالص این شرکت از هزار و ۳۳۴ میلیارد ریال به ۱۴۰ میلیارد و ۳۴۲ میلیون ریال رسیده که کاهش ۸۹ درصدی را نشان می دهد. هرچند که برخی معتقدند که پتانسیل وآذر برای سودآوری بسیار زیاد است اما داده های مرکز پردازش اطلاعات مالی ایران فعلا از این شرایط حکایت دارد.

 

مطالب مرتبط