کشتی آرای: قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود/ افزایش قیمت طلا در هفته آینده بعید است

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت فلز زرد در داخل با توجه به کاهش نرخ ارز کاهشی بود و تقاضا برای خرید انواع سکه و طلا در بازار افزایشی بود.

به گزارش رصد روز، محمد کشتی آرای روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته برخلاف هفته‌های قبل افزایشی بود و نرخ ارز سیر کاهشی داشته است درنتیجه این دو عامل تاثیر گذار در بهای طلا همدیگر را خنثی کردند و قیمت سکه در داخل کاهشی شد.

وی ادامه داد: روز گذشته در بازارهای جهانی طلا قیمت هر انس طلا به ۱۸۴۰ دلار رسید که به‌طور متوسط ۲۷ دلار افزایش قیمت داشت نرخ ارز نیز ۲۰۰ تومان افت قیمت داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: سکه طرح قدیم با ۵۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۳ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان شد، سکه طرح جدید با ۴۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان معامله می‌شد.

به گفته وی نیم‌سکه و ربع‌سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت هفتگی و را ثبت کردند که این به دلیل افزایش تقاضای خرید بود و سکه یک گرمی بانک مرکزی تغییر قیمتی نداشتند.

کشتی آرای: قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود/ افزایش قیمت طلا در هفته آینده بعید است

کشتی آرای: قیمت انواع سکه و طلا کاهشی بود/ افزایش قیمت طلا در هفته آینده بعید است

کشتی آرای گفت: هر گرم طلای ۱۸ عیار و هر مثقال طلای آب شدن نیز در آخرین روز معاملات به ترتیب ۱۰ هزار تومان و ۳۹ هزار تومان کاهش قیمت داشت.

وی ادامه داد: قسمتی از کاهش ۴۰۰ هزار تومان سکه طرح جدید مربوط به کاهش حباب سکه است و این هفته حباب سکه ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت و به ۸۱۰ هزار تومان رسید و درمجموع حباب انواع سکه به دلیل افزایش تقاضا برای خرید بالاست

وی در خصوص قیمت فلز زرد در هفته آینده گفت: نرخ ارز در هفته گذشته به دلیل شروع مذاکرات ۲۰۰ تومان کاهش یافت و با ادامه مذاکرات در هفته آینده پیش‌بینی افزایش نرخ ارز بعید است اما قیمت جهانی طلا با توجه به تحولات سیاسی همچون جنگ روسیه و اوکراین افزایشی خواهد بود با این شرایط پیش‌بینی می‌کنم در هفته آتی تغییری نداشته باشد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار