کلاه گشاد دخانیات روی سر مردم / رصد روز بررسی کرد

به گزارش اختصاصی رصد روز ، حاشیه ها پیرامون سازمان دخانیات آنقدر زیاد است که از ان میتوان مثنوی هفتاد من ساخت. از حاشیه های مالیاتی تا میزان قاچاق و حالا هم افزایش قیمت. دست دخانیات در جیب مردم   نکته اینجاست که در این بین کمتر کسی آ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، حاشیه ها پیرامون سازمان دخانیات آنقدر زیاد است که از ان میتوان مثنوی هفتاد من ساخت. از حاشیه های مالیاتی تا میزان قاچاق و حالا هم افزایش قیمت.

دست دخانیات در جیب مردم

 

نکته اینجاست که در این بین کمتر کسی آمار و اطلاعات خاصی راجع به موضوعات را داشت و در نهایت قضیه با یکی دو گزارش در رسانه ها به بایگانی سپرده شد.

در چند وقت اخیر شاهد افزایش قیمت دخانیات در بازار بودیم و شاید در نگاه نخست در کنار سایر افزایش قیمتها این مسئله کاملاً عادی جلوه کند اما وقتی مسئله بحرانی می شود که می بینیم که در هر شهر و شهرستانی اگر کالایی شامل افزایش قیمت شده در همه فروشگاهها نرخ مصوب آن رعایت می شود و به ندرت می توان برند خاصی از یک محصول مصرفی را با دو نرخ در بازار پیدا کرد.

با افزایش قیمت دخانیات شاهد روند لجام گشسخته ای هستیم که در آن این محصولات با چند نرخ در چند فروشگاه به فروش می سد. و از آنجایی که روی پاکت محصولات قیمت مصرف کننده و تولید کننده وجود ندارد حرف فروشنده سند است!!!

این نوسانات قیمتی آنقدر زیاد است که کافیست در یک روز برای پیدا کردن یک برند خاص از محصولات به چند فروشگاه سر بزنیم آنوقت متوجه می شویم که در برخی نقاط برای یک محصول شاهد نوسان ۵۰ درصدی هستیم. مشاهدات میدانی خبرنگار رصد روز نشان میدهد که در برخی از محصولات این صنعت وضعیت وخیم تر است و کار به نوسانات ۶۰ تا ۷۰ درصدی می رسد این در حالیست که سازمان دخانیات به عنوان متولی توزیع و تولید این محصولات در بازار باید پاسخ دهد که چرا با توجه به این وضعیت و احتمالا گزارشاتی که به آنها ارائه شده از درج قیمت روی پاکت این محصولات خودداری می کنند تا شاهد چنین کلاه گشادی نباشیم؟

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار