گرانی شکر، گوشت و برنج در شهریور / گزارش تکان دهنده وزارت صمت

به گزارش رصد روز ،وزارت صمت در جدیدترین گزارش خود از گرانی شکر، گوشت و برنج در شهریور خبر میدهد و در این میان شکر رکوردار گرانی شد. گوشت و برنج نیز با افزایش قیمت قابل توجه تورم قابل توجهی در سبد خانوار ایجاد کردند. براساس گزارش قیمت شکر ...

به گزارش رصد روز ،وزارت صمت در جدیدترین گزارش خود از گرانی شکر، گوشت و برنج در شهریور خبر میدهد و در این میان شکر رکوردار گرانی شد. گوشت و برنج نیز با افزایش قیمت قابل توجه تورم قابل توجهی در سبد خانوار ایجاد کردند. براساس گزارش قیمت شکر با افزایش ۷۱ درصدی نسبت به شهریور سال قبل به ۱۴ هزار تومان رسید.

شکر کام مردم را تلخ کرد

 

گرانی شکر در شهریور

البته این تمام ماجرا نیست زیرا خرده فروش ها شکر را در بسته های ۹۰۰ گرمی بین ۱۵ تا ۱۸ هزار تومان می فروشند. در این ارتباط گفته می شود که با رو به اتمام بودن ذخایر شکر با ارز ۴۲۰۰ تومانی و و واردات آن با ارز نیمایی این محصول دیگر شامل نرزخ گذاری تثبیتی نمی شود.

برنج طارم و تورم ۴۳ درصدی

 

گرانی برنج طارم در شهریور

 

برنج طارم نیز با ۴۳ درصد افزایش قیمت از ۲۶ هزار تومان در شهریور سال قبل به ۴۳ هزار تومان در شهریور سال جاری رسیده است. براساس آمارها تولید برنج در امسال ۱۹ درصد کاهش داشته که شرایط آب و هوایی و خشکسالی علت اصلی آن بیان می شود.

مرغ پرواز کرد

 

گرانی مرغ در شهریور

 

مرغ نیز با افزایش قابل توجه ۵۰ درصدی در شهریور امسال روبرو بود. این محصول نیز از ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان به ۲۷ هزار تومان رسیده است. که البته بررسی ها حکایت از این دارد که این محصضول هم اکنون در بسیاری از نقاط کشور بین ۳۱ تا ۳۲ هزار تومان به فروش می رسد.

تولیدکنندگاه مرغ زنده اذعان می کنند که با وجود افزایش قیمت ها همچنان این محصول را با قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان تحویل کشتارگاه میدهند اما دلایل افزایش قیمت را نمی دانند.

گوشت گوساله و گوسفندی نیز با گرانی ۶۳.۷ و ۳۸.۳ درصدی در شهریور به ۱۳۰ و ۱۳۴ هزار تومان رسیدند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط