گزارش نیمه اول بورس ۸ شهریور ۱۴۰۰

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه امروز در شرایطی شروع به کار کرد که از همان ابتدا مشخص بود که امروز شاهد بازار قرمز رنگی خواهیم بود. امروز بازار با ریزش ۴ هزار واحدی در ابتدا کار خود را شروع کرد و نمادهای شاخص نیز با حجم بالای فروش...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بازار سرمایه امروز در شرایطی شروع به کار کرد که از همان ابتدا مشخص بود که امروز شاهد بازار قرمز رنگی خواهیم بود. امروز بازار با ریزش ۴ هزار واحدی در ابتدا کار خود را شروع کرد و نمادهای شاخص نیز با حجم بالای فروش روبرو بودند. گزارش نیمه اول بورس ۸ شهریور ۱۴۰۰ نشان میدهد که تنها نماد مثبت تأثیرگذار در شاخص شبندر است که دیروز با مثبت ۱۰۰ باز شد اما در نهایت با ابطال شدن معاملات تأثیر منفی روی بازار گذاشت هرچند که امروز نیز با مثبت ۵۰ درصد بازگشایی شد. ریزش ۴۶ هزار واحدی شاخص باعث شد تا امروز شاخص کل به ۱ میلیون و ۵۲۶ هزار واحد برسد و شاخص هم وزن نیز با بیش از ۱۲ هزار و ۸۰۰ واحد عقب نشینی به ۴۵۴ هزار و ۶۷۸ واحد برسد.

 

جزئیات گزارش نیمه اول بورس ۸ شهریور ۱۴۰۰

 

نماد فارس تا این لحظه از معاملات بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص داشته و پس از ان فولاد ، فملی ، کگل ، شستا و پارسان دیده می شوند. در بین نمادهای پرتراکنش بازار نیز امروز مطابق پیش بینی ها شبندر بیشترین تعداد معاملات را داشت. مسئله ای که باید در خصوص ابازار امروز گفت این است که در نماد شبندر حقوقی ها بیش از ۱ میلیارد ۱۰۰ برگه سهم را به فروش رساندند اما در سایر نمادهای اثرگذار در بازار شاهد خرید خوب حقوقی ها هستیم.

در نمادهای فرابورسی نیز آریا در حالی بیشترین تأثیر را گذاشته که حقوقی ها خرید خوبی داشتند و وهامون نیز در این بازار در صدر لیست پرتراکنش ها قرار دارد.

امروز کد به کدهای حقیقی به حقوقی در اکثر نمادهای بازار دیده می شود و صنایع متوسط نیز امروز شاهد عرضه گسترده توسط حقیقی ها بودند. خرید خوب حقوقی ها در این روز نشان میدهد که بازار ظرفیت جبران و صعود مجدد را دارد و این موضوع در رفتار حقوقی ها کاملا مشهود است.

در پایان گزارش نیمه اول بورس ۸ شهریور ۱۴۰۰ می خوانیم ، در مقابل ۵۲۳ نماد منفی در بازار امروز سرمایه تنها ۸۸ نماد مثبت قابل مشاهده است و شاخص ۳۰ شرکت بزرگ نیز به با کاهش ۳.۰۳ درصد به ۸۳ هزار و ۲۳۷ واحد رسید.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار