گزارش پایان بورس امروز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ / افزایش ۳۵۶۱ واحدی شاخص بورس تهران

گزارش پایان بورس امروز شنبه 7 آبان 1401، در پی اعلام بسته ده‌بندی حمایت سازمان بورس از بازار سرمایه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 3561 واحد به رقم ی...

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱، در پی اعلام بسته ده‌بندی حمایت سازمان بورس از بازار سرمایه، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش ۳۵۶۱ واحد به رقم یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۶۲۸ واحد رسید.

گزارش پایان بورس امروز شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱

همچنین شاخص کل با معیار هموزن با کاهش ۳۲۱۷ واحد به رقم ۳۵۸ هزار و ۱۴۲ واحد رسید.ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۴ میلیون و ۶۱۸ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۴ میلیارد سهام در قالب ۲۶۶ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۷۸۸ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ ارزشی ۰.۲۹ درصد افزایش یافتند، اما این دو شاخص با ترازوی هم وزن ۰.۸۹ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور ۰.۳۳ درصد رشد کرد و شاخص بازار اول بورس از رشدی معادل ۰.۶۱ درصد برخوردار شد، اما شاخص بازار دوم بورس ۰.۸ درصد عقب نشست.

امروز نمادهای پالایش نفت بندرعباس، ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی خلیج‌فارس، گل‌گهر و سرمایه‌گذاری غدیر بیشتری اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران شاخص کل امروز با ۶۹ واحد کاهش به رقم ۱۷ هزار و ۱۴۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس به ۹۳۳ هزار میلیارد تومان رسید.ارزش بازار پایه فرابورس هم ۳۲۳ هزار میلیارد تومان شد.

بورس امروز 7 آبان 1401

معامله‌گران امروز بیش از ۲.۷ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱۵۳ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۰ هزار و ۳۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد پلیمر آریاساسول بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نمادهای سنگ‌آهن گهرزمین، صنعتی مینو، بهمن دیزل، نیروی برق دماوند، هلدینگ گردشگری میراث فرهنگی و بیمه اتکایی ایرانیان به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نقشه بازار بورس امروز 7 آبان 1401

بسته ده‌بندی حمایت از بورس امروز از سوی سازمان بورس ابلاغ شد.یکی از این موارد انتشار اوراق تبعی است که در واقع به عنوان بیمه سهام برای معامله‌گران حقیقی عمل می‌کند. همچنین قرار شده است تا بازگشت ثبات به بازار پذیره‌نویسی اوراق و عرضه‌های اولیه متوقف شود هچنین محدود کردن بخش فروش بازارگردان‌ها تا اطلاع ثانوی انجام شود و زمان معاملاتی در بازار فرابورس به روال سابق برمی‌گردد و همچنین هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار برای حمایت از بازار واریز شده است.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار