گزارش پایان بورس امروز ۲۰ مهر ۱۴۰۰/ شاخص کل ۳۸ هزار واحد سقوط کرد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز ۲.۷درصد افت داشت، شاخص هم‌وزن نیز ۲.۹درصد نزول کرد.

به گزارش رصد روز، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از افت ۳۸هزار و ۷۷۲واحدی (۲.۷درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۸هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۲.۹درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۳۶نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۶۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز در حدود هزار و ۲۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. نمادهای «فسبزوار»، «کیمیاتک»، «شستا»، «شبندر»، «شپنا»، «برکت» و «لپارس» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نمادهای «توسن»، «فجهان»، «دی»، «مدیریت»، «زاگرس»، «آریا» و «صبا» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به پنج هزار و ۲۰۰میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۵.۸ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۵۵۷ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۸۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات در فرابورس هم امروز به بیش از ۶ هزار و ۷۰۳ میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از ۱۱.۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفت.

TSR Watermark - 91

شاخص‌های بورس امروز همگی قرمز بودند که نشان از کاهش شاخص‌ها دارد، بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۲.۶ درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۲.۹ درصد عقب‌نشینی داشتند.

شاخص آزاد شناور ۲.۴ درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس ۲.۸ درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۲.۴ درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی‌مس ایران، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز اوضاع نامناسب بود بگونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با ۳۵۰ واحد کاهش به رقم ۲۰ هزار و ۴۸۴ واحد رسید.

نقشه بازار

مطالب مرتبط