گزارش پایان بورس امروز ۲۶ تیر ۱۴۰۱ / افت ۱۱ هزار واحدی شاخص کل

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش رصد روز، شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با افت ۱۱هزار واحدی روبرو شد.

در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۳میلیارد و ۸۸۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۲هزار و ۳۰۲میلیارد تومان در بیش از ۲۶۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با افت ۱۱هزار و ۳۸۴واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۶۸هزار و ۶۶۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر منفی بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی نوری شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه‌گذاری سایپا و پتروشیمی خراسان با رشد خود مانع افت بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۳۹۸میلیون ورقه به‌ارزش ۷۲هزار و ۸۱۵میلیارد تومان در ۱۷۲هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۲۸واحد افت کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۶۲۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر منفی بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و فولاد هرمزگان جنوب و بیشترین اثر مثبت بر این نماگر به نام بهمن دیزل، توریع دارو پخش و تولید نیروی برق دماوند شد.

بورس امروز 26 تیر 1401

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار