گزارش پایان بورس امروز ۶ تیر ۱۴۰۱ / رشد ۲۷۴۱ واحدی شاخص کل

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۰.۱۸درصد رشد داشت اما شاخص هم وزن با افت ۰.۰۹درصدی همراه شد.

به گزارش رصد روز، گزارش پایان بورس امروز ۶ تیر ۱۴۰۱، در پایان معاملات امروز، شاخص کل بورس پس از رشد دو هزار و ۷۴۱واحدی (۰.۱۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۰۴هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با کاهش ۰.۰۹درصدی مواجه شد.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۴۲ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۶.۳ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۳۹۲ هزار فقره معامله و به ارزش ۳ هزار و ۹۳۶ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی ۱۸صدم درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن ۹ صدم درصد عقب‌نشینی داشتند.

شاخص آزاد شناور ۱۷صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۱۸صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱۹صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی نوری، کشتیرانی جمهوری اسلامی، پتروشیمی بوعلی، پالایش نفت بندرعباس و بانک تجارت بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل با ۲ واحد رشد به رقم ۲۰ هزار و ۳۵۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به یک‌میلیون و ۱۳۳ هزار میلیارد تومان رسید. ارزش بازار پایه فرابورس ۳۵۰ هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از ۴.۵ میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۲۲۴ هزار فقره معامله و به ارزش ۱۲۴ هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند.

البته لازم به یادآوری است امروز مطابق روزهای دوشنبه در قالب عملیات بازار باز بیش از ۱.۳ میلیارد اوراق بدهی بانک مرکزی به ارزش ۱۲۲ هزار میلیارد تومان در شبکه بانکی بین بانک‌ها خرید و فروش شد، وگرنه ارزش سهام معامله شده در فرابورس ۱۳۳۶ میلیارد تومان بوده است.

امروز نمادهای پتروشیمی زاگرس، پتروشیمی تندگویان، بانک دی و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند و نمادهای سنگ‌آهن گوهرزمین، صبا تأمین و مالی مهر آیندگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

آخرین قیمت ۸۴نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۹۵نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز ۳۵۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به سه هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید.

Image 4-minImage 1-min

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار