ابهام بزرگ در تأئید صلاحیت دو تن از اعضای هیئت مدیره کارگزاری صبا تأمین / عضویت با اعمال شاقه

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]انتشار صورتهای مالی کارگزاری صبا تأمین در پایان سال قبل از برخی جهات دارای اهمیت است که یکی از آنها مربوط به موضوع صلاحیت دو تن از اعض...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]انتشار صورتهای مالی کارگزاری صبا تأمین در پایان سال قبل از برخی جهات دارای اهمیت است که یکی از آنها مربوط به موضوع صلاحیت دو تن از اعضای هیئت مدیره آن می باشد. [/box]

 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شاید هر مسئله ای در شرکتها و سازمانهای مختلف به نوعی با سیاستهای شتر دیدی ندیدی در نظام اداری کشور قابل حل و فصل باشد اما آنجایی که پای منافع جمعی و اهلیت اعضای تصمیم گیر به میان می آید داستان فرق می کند و نمی توان از این فرمول همیشگی استفاده کرد.

سود انباشته کارگزاری صبا تأمین در سال گذشته ۱ هزار و ۱۴۵ میلیارد ریال نشان میدهد و به واسطه ماهیت فعالیت این شرکت رابطه های کاری و مالی زیادی برایش تعریف می شود که نقش اعضای هیئت مدیره در آن پر رنگ است. اما این اعضا زمانی حق اظهار نظر و یا امضای قراردادی را دارند و یا می توانند در تصمیم گیریها مشارکت فعال داشته باشند که در ابتدا اهلیت و صلاحیت آنان تأئید شده باشد و در غیر اینصورت باید برای همه امضاهایی که بار حقوقی و مالی ایجاد می کند پاسخگو باشند.

اظهارات حسابرس و بازرس مستقل کارگزاری صبا تأمین نشان میدهد که فرآیند اخذ تأئید صلاحیت دو تن از اعضای هیئت مدیره این شرکت در پایان سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده که این موضوع ابهامات زیادی را در خصوص حضور آنان فراهم می کند.

موضوعی که بعد از این اظهار نظر نباید فراموش کرد این است که در صورت رفتار منتج به بار حقوقی توسط این اعضا مسئولیت پاسخگویی آن با کیست؟

فی المجلس باید گفت صورتهای مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۰ به امضای چهار نفر از اعضای هیئت مدیره رسید و امضای قادر معصومی خانقاه در ان دیده نمی شود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط