از رفاه کالا تا رفاه تولید / نقش پر رنگ بانک رفاه در حمایت از تولید داخلی

به گزارش رصد روز ، وضعیت اشتغال در کشور مناسب نیست که دلایل متعددی را می‌توان برای آن برشمرد اما به اعتقاد کارشناسان مهم‌ترین دلایل آن عدم مدیریت نقدینگی ، تعلل در ایجاد ارزش افزوده و عدم حمایت های لازم از  فعالیت‌های اقتصادی است. از سوی ...

به گزارش رصد روز ، وضعیت اشتغال در کشور مناسب نیست که دلایل متعددی را می‌توان برای آن برشمرد اما به اعتقاد کارشناسان مهم‌ترین دلایل آن عدم مدیریت نقدینگی ، تعلل در ایجاد ارزش افزوده و عدم حمایت های لازم از  فعالیت‌های اقتصادی است.

از سوی دیگر تورم بالا و شکاف سبد معیشت و هزینه خانوارها نیز باعث شده تا شاهد کاهش ۴۰ درصدی هزینه سبد خانوار ها طبق آخرین آمار در شهریور سال جاری باشیم به عبارت دیگر به خاطر افزایش تورم قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کند و این کاهش خرید اثر مستقیم بر واحدهای تولید دارد و در این میان واحدهای تولید بیشترین زیان را متوجه خود می بینند.

برای برطرف کردن این چالش لازم است طرح های جامعی ارائه شود که علاوه بر ایجاد انگیزه نزد خریدار در وضعیت واحدهای تولید نیز تغییر ایجاد کند به  همین منظور بانک رفاه کارگران طرح رفاه کالا را با مشارکت ۴۴ شرکت داخلی ارائه می کند.

در این طرح بدون نیاز به سپرده گذاری تمامی مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و همچنین افراد حقیقی که حقوق خود را از این بانک دریافت می کنند قادر خواهند بود تا سقف ۵۰ میلیون ریال ۳۶ ماه و به سود ۱۵ درصد بدون ضمانت و تنها با ایجاد میانگین حساب تسهیلات دریافت کنند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار