افزایش تولید نفت اوپک پلاس

ائتلاف اوپک پلاس در ماه سپتامبر بیشترین تولید نفت را از آوریل ۲۰۲۰ ثبت کرد ولی هنوز هم ۳.۶ میلیون بشکه در روز تا هدف تولید خود فاصله دارد. به گزارش رصد روز،تولید نفت خام ائتلاف اوپک پلاس در ماه سپتامبر به بالاترین رقم از جنگ قیمت نفت بین ...

ائتلاف اوپک پلاس در ماه سپتامبر بیشترین تولید نفت را از آوریل ۲۰۲۰ ثبت کرد ولی هنوز هم ۳.۶ میلیون بشکه در روز تا هدف تولید خود فاصله دارد.

به گزارش رصد روز،تولید نفت خام ائتلاف اوپک پلاس در ماه سپتامبر به بالاترین رقم از جنگ قیمت نفت بین عربستان و روسیه در آوریل ۲۰۲۰ رسید، اما تولیدکنندگان این ائتلاف هنوز هم ۳.۶ میلیون بشکه در روز تا هدف تولید خود فاصله دارند.
کل تولید نفت ائتلاف اوپک پلاس در ماه گذشته میلادی ۱۷۰ هزار بشکه در روز افزایش داشت که بیشتر آن متعلق به عربستان و عراق می‌شد. نیجریه و آنگولا هم کمترین تولید نفت را طی ۳۴ سال گذشته ثبت کردند.
علی‌رغم این‌که تولید نفت اوپک پلاس به بالاترین رقم طی ۲ سال و نیم گذشته رسیده، اما این گروه هنوز هم ۳.۶ میلیون بشکه در روز کمتر از هدف خود تولید کرده‌است.
اوپک پلاس در ماه اوت هم ۳.۶ میلیون بشکه در روز تا هدف تولید خود فاصله داشت.

تولید نفت ۱۳ عضو اوپک از جمله ونزوئلا، ایران و لیبی که از قرارداد اوپک پلاس معاف هستند، روی‌هم‌رفته ۱۹۰ هزار بشکه در روز نسبت‌به ماه اوت افزایش داشت. تولید اوپک در ماه سپتامبر به ۲۹.۷۵ میلیون بشکه در روز رسید.
تولید نفت اعضای غیراوپک ائتلاف اوپک پلاس ۲۰ هزار بشکه در روز در سپتامبر کاهش یافت و به ۱۳.۲۶ میلیون بشکه در روز رسید که می‌توان آن را نتیجه تثبیت تولید نفت روسیه دانست. روسیه ۹.۷۷ میلیون بشکه در روز در ماه گذشته میلادی تولید کرد که تغییری نسبت‌به ماه اوت نداشت و ۱.۲۶ میلیون بشکه در روز پائین‌تر از سهمیه تعیین‌شده برای آن بود.
عربستان به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اوپک ۱۱.۰۳ میلیون بشکه در روز تولید داشت که نزدیک به هدف تولید آن بود.
ائتلاف اوپک پلاس هفته گذشته بزرگ‌ترین کاهش تولید خود را از ۲۰۲۰ اعلام کرد. علی‌رغم تصمیم این ائتلاف برای کاهش ۲ میلیون بشکه‌ای تولید، کاهش تولید واقعی اوپک پلاس احتمالاً نصف این مقدار و حدود ۱ تا ۱.۱ میلیون بشکه در روز خواهد بود، چون بسیاری از تولیدکنندگان این گروه ماه‌هاست نتوانسته‌اند به سهمیه تولید خود برسند.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط