اقدامات شایسته انتخاب الکترونیک در حوزه “خودمراقبتی سازمانی”، الگویی برای دیگر صنایع

به گزارش رصد روز، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش ” در مسیر تعالی  HSE ” به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای گفت: این رویداد با همکاری و حمایت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های صنعت...

به گزارش رصد روز، معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به برگزاری همایش ” در مسیر تعالی  HSE ” به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای گفت: این رویداد با همکاری و حمایت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی و با هدف توجه بیشتر به اهمیت سلامت گروه شاغلین صنایع برگزار می شود.

 

به گزارش مرکز ارتباطات رسانه‌ای گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، علی پارسا در گفتگو با خبرنگاران با تاکید بر اینکه واحد بهداشت حرفه ای استان، رشد تولید در کنار توجه به سلامت مردم و شاغلین صنعت را در سطح صنایع دنبال می کند، اظهار داشت: پیشگیری و انجام پیش بینی های لازم به منظور حفظ ایمنی و حفظ سلامت شاغلان صنایع، هدف اصلی ماست. به همین منظور ۱۱۸۲ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در استان اصفهان فعال است که ۶۸ هزار و ۵۰۰ واحد کارگاهی و صنعتی را پوشش می دهد و کارشناسان این حوزه با نظارت و پایش مستمر و دقیق، حضور مداوم در صنایع و انجام بازرسی های حرفه ای، آسیب ها و خطرات این حوزه را به حداقل می رسانند.

وی با بیان اینکه شعار امسال روز جهانی بهداشت حرفه ای، “محیط کار ایمن و بهداشتی، حق اساسی نیروی کار” تعیین شده است، افزود: گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، یک گروه صنعتی بسیار بزرگ در سطح کشور است که در مسیر توسعه خدمات بهداشتی و درمانی حوزه بهداشت حرفه ای، حمایت ها و مساعدت های بسیاری داشته است. این حمایت ها به ویژه در ایام پاندمی کرونا بسیار مشهود بود؛ چراکه این مجموعه صنعتی علاوه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح محیط های کارگری خود که منجر به کمترین آسیب ها در این زمینه شد، کمک های قابل توجهی در مسیر پیشبرد اقدامات حوزه کرونا داشت.

معاون فنی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اظهار داشت: “خودمراقبتی” که زمینه ساز پیشگیری در حوزه بهداشت جامعه است، بر سه نوع خودمراقبتی فردی، سازمانی و اجتماعی دسته بندی می شود که گروه صنعتی انتخاب الکترونیک، در حوزه خودمراقبتی سازمانی، به شایستگی اقدام و عمل کرده است و می تواند الگویی برای دیگر صنایع باشد.

پارسا ادامه داد: انتخاب الکترونیک در برگزاری رویداد “در مسیر تعالی HSE” که به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه ای با حضور کارشناسان بهداشت حرفه ای استان و با هدف انتقال تجربیات، هم افزایی و تبادل نظر کارشناسان HSE برگزار می شود نیز مشارکت و حمایت ویژه ای داشته است تا نقش و سهم خود را در ارتقای فرهنگ و شاخص های این حوزه ایفا کند.

 

*اهتمام انتخاب الکترونیک در فرهنگ‌سازی و انتقال تجربیات حوزه بهداشت کار

همچنین مجید مشایخ، رییس واحد بهداشت حرفه ای استان اصفهان گفت: خوشبختانه گروه صنعتی انتخاب الکترونیک این دیدگاه را دارد که اقدامات و ظرفیت های خود در حوزه بهداشت کار را به یک فرهنگ و حرکت اجتماعی تبدیل کرده و با حمایت ها و مشارکت های خود تجربیات خود در حوزه بهداشت کار را به دیگر صنایع منتقل کند.

وی با اشاره به برگزاری همایش ” در مسیر تعالی  HSE ” به مناسبت روز جهانی بهداشت حرفه‌ای، با همکاری و حمایت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک به عنوان یکی از بزرگترین مجتمع های صنعتی کشور افزود: حمایت انتخاب الکترونیک از این رویداد نشانگر اهتمام و دیدگاه روشن این گروه صنعتی برای انتقال تجربیات موفق خود در بخش بهداشت حرفه ای به دیگر گروه ها و صنایع است.

وی با تاکید بر اینکه بهداشت حرفه ای استان نیازمند چنین حرکت های زیرساختی و اساسی برای رسیدن به بهداشت حرفه ای کامل است، ادامه داد: اقدامات و مشارکت گروه صنعتی انتخاب الکترونیک در این زمینه و تحولات و دستاوردهای این گروه در بخش بهداشت و ایمنی کارکنان و شاغلان خود، قابل تقدیر است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار