تجارت ایران و چین از مرز ۲۰ میلیارد دلار گذشت

سخنگوی گمرک ایران از افزایش مبادلات تجاری با چین به بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در هشت ماهه امسال خبر داد. به گزارش رصد روز،سید مرتضی عمادی گفت:حجم مجموع مبادلات تجاری ایران با چین در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ به لحاظ وزنی به ۲۳ میلیون و ...

سخنگوی گمرک ایران از افزایش مبادلات تجاری با چین به بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در هشت ماهه امسال خبر داد.

به گزارش رصد روز،سید مرتضی عمادی گفت:حجم مجموع مبادلات تجاری ایران با چین در هشت ماهه سال ۱۴۰۱ به لحاظ وزنی به ۲۳ میلیون و ۳۰ هزار تن و به لحاظ ارزشی به بیش از ۲۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسید که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به وزن ۲۰ میلیون و ۲۷۶ هزار تن به صادرات اختصاص داشت.

عمادی افزود: مجموع مبادلات تجاری هشت ماهه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۱/۰۶ درصد و از لحاظ ارزشی ۱/۲ درصد افزایش داشت.

مواد پتروشیمی، انواع خشکبار، انواع چرم، زعفران، انواع آلیاژ‌ها از جمله کالا‌های صادر شده و انواع ابزارآلات صنعتی، انواع اتو، اجزا و قطعات دستگاه‌های اشعه ایکس، انواع کاغذ و مقوا، یونیت‌های دندانپزشکی از جمله کالا‌های وارد شده از چین بودند.

سخنگوی گمرک ایران گفت در سال ۱۴۰۰ هم کل میزان تجارت با چین در مقایسه با سال قبل از آن در وزن ۱/۲۸ درصد و در ارزش ۱/۶ درصد افزایش داشت.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار