تجربه متفاوت بانک ایران زمین در بانکداری دیجیتال

به گزارش رصد روز ، بانکداری دیجیتال در کشور پس از سال‌ها کش و قوس وارد فاز جدیدی شد که جلوداری یک بانک خصوصی در آن نشان داد بخش خصوصی نظام بانکی دارای ظرفیت‌های زیادی است که اگر زمینه ظهور آن وجود داشته باشد نتایج فوق العاده ای را رقم می ...

به گزارش رصد روز ، بانکداری دیجیتال در کشور پس از سال‌ها کش و قوس وارد فاز جدیدی شد که جلوداری یک بانک خصوصی در آن نشان داد بخش خصوصی نظام بانکی دارای ظرفیت‌های زیادی است که اگر زمینه ظهور آن وجود داشته باشد نتایج فوق العاده ای را رقم می زند.

پارامترهای تمایز بانکداری دیجیتال مرسوم در دنیا و آنچه در بسیاری از بانک‌های کشور شاهد هستیم به بهبود تجربه مشتری ارتباط دارد پلتفرم قالب این موضوع در کشور اپلیکیشن‌های همراه بانک بوده که در کنار توسعه این سبک بانکداری در دنیا قابل قبول نیست.

توسعه شبکه های اجتماعی موجب شده تا بسیاری از کاربران خواهان استفاده از خدمات بانکی در قالب شبکه های اجتماعی باشند ضمن اینکه شرایط دریافت تسهیلات با رونق بانکداری دیجیتال در کشور نیز از دیگر مواردی است که انتظار می رود در فصل جدید بانکداری کشور شاهد آن باشیم.

در واقع مهمترین رکن تفاوت بانکداری دیجیتال با بانکداری رایج کاهش زمان استفاده از خدمات است خصوصاً در ایام کرونا ثابت شد لزوم توجه کارشناسانه همه ارکان در جهت استفاده از خدمات الکترونیک بانکی امری اجتناب ناپذیر است چرا که این مسئله موجب می‌شود هزینه‌های عملیاتی بانک کاهش پیدا و سلامتی عمومی تقویت شود که نتایج آن در صورتهای مالی بانکها نمود پیدا می‌کند.

بانک ایران زمین تنها بانک کشور است که در چند سال اخیر دقت ویژه‌ای روی بانکداری دیجیتال داشته و پیشرفت های شکل گرفته در این باره کاملا این بانک را از سایر بانک‌های کشور متمایز می کند ذکر این نکته ضروری است که این تلاش ها در شرایطی صورت می‌گیرد که در بسیاری از کشورهای خاورمیانه بانکداری دیجیتال عملاً روش رایج استفاده از خدمات نظام پولی بانکی بوده و در حال پیدا کردن جایگاه خود می باشد. به گفته برخی ارتقای فرهنگ استفاده از این نوع بانکداری در این کشورها سبب شده تا با مراجعه حضوری به شعب بانکی را جز در موارد ضروری شاهد نباشیم.

تمرکز بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال امکان ایجاد رقابت در حوزه بین‌المللی را فراهم کرده و بی شک تاثیر تلاش چند ساله این بانک سبب خواهد شد تا کفه ترازو در نظام بانکی به سمت ایران زمینی ها سنگین شود.

آنچه از روند شکل گرفته در این بانک می‌توان دریافت کرد توسعه ارائه خدمات در بستر شبکه‌های اجتماعی است که همانطور که در ابتدا گفته شد نیاز امروز مشتریان است چرا که به گفته استاد مدیر روابط عمومی این بانک ، بانکداری دیجیتال بانکداری مردم محور است و زمین بازی را مشتری تعیین کند.

امکان نزدیکی به نیازهای واقعی مشتریان در بانکداری دیجیتال موجب می شود تا شرایط بهبود تجربه مشتری هر روز بیشتر فراهم گردد در این صورت باید گفت رقابت آتی بانک های کشور در جذب سپرده نیست بلکه در امکان تسریع خدمات بانکی مطابق با خواسته مشتریان است که استمرار حضور آنان را رقم می زند در این صورت با توجه به پیشروی بانک ایران زمین در حوزه دیجیتال تصور می شود در این رقابت یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشد.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار