حواشی جالب بازی استقلال و شهر خودرو

استقلال در این بازی با ترکیب رشید مظاهری، سیداحمد موسوی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، سبحان خاقانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به زمین رفت.

به گزارش رصد روز ، استقلال در این بازی با ترکیب رشید مظاهری، سیداحمد موسوی، محمدحسین مرادمند، محمد دانشگر، محمد نادری، سبحان خاقانی، آرش رضاوند، مهدی مهدی پور، داریوش شجاعیان، مهدی قایدی و ارسلان مطهری به زمین رفت.

استقلال توانست با یک بازی خوب، بالاخره طلسم ناکامی در استادیوم امام رضا (ع) مشهد را بشکند و با نتیجه ۲ بر صفر از سد میزبان خود شهرخودرو مشهد عبور کند. سبحان خاقانی و محمد دانشگر در این بازی دو گل آبی پوشان را به ثمر رساندند.

اما در دقیقه ۷۷ این مسابقه، مهدی قایدی جای خودش را به فردین رابط دیگر بازیکن جوان تیم فکری داد. قایدی پس از این تعویض با چهره ای عبوث و ناراحت زمین بازی را ترک کرد و به روی قسمتی از پله های آهنی استادیوم امام رضا (ع) نشست.

قایدی که در این بازی هم موفق به گلزنی نشده بود، در نیمه نخست یک فرصت فوق العاده را از دست داد. مهاجم جوان و بوشهری آبی پوشان که به نظر می رسید از اینکه باز هم در امر گلزنی ناکام بوده است، ناراحت بود و با چهره ای گریان در گوشه ای از استادیوم نشسته بود

 

 

آرش برهانی مربی استقلالی ها نیز برای دلداری دادن به قایدی بالای سر او حاضر شد و احتمالا در گفتگوی های رد و بدل شده میان این دو، از فرصت های باشوی کوچک برای گلزنی، در دیدارهای آینده خبر داده است.

این دومین بار است که قایدی در امر گلزنی در برابر شهرخودرو ناکام می ماند و با صورتی گریان زمین بازی را ترک می کند. او در دیدار برگشت فصل گذشته نیز در ثانیه های پایانی فرصت فوق العاده ای را در مصاف تک به تک به مهدی رحمتی از دست داد تا بازی استقلال و شهرخودرو با تساوی ۲ – ۲ به پایان برسد.

 

 

 

در پایان آن دیدار، قایدی هفته ها بود که موفق نمی شد برای استقلال گلزنی کند و همین مسئله موجب ناراحتی او شده بود. پس از سوت پایان بازی، روزبه چشمی در آن دیدار قایدی را در آغوش گرفت و او را به بیرون از زمین هدایت کرد و در بازی امروز نیز آرش برهانی و داریوش شجاعیان وظیفه دلداری دادن به مهاجم جوان استقلالی ها را داشت.

 

 

 

 

 

قایدی که پس از تعویض به روی سکوهای استادیوم رفت، لحظات پایانی بازی را در کنار داریوش شجاعیان نظاره گر بود. عملکرد خوب مهدی قایدی در فصل گذشته باعث شده است تا انتظارات از این بازیکن جوان بالا باشد و ناراحتی این مهاجم جوان، به دلیل عدم موفقیت در گلزنی در نوع خود قابل توجه است ولی به هر حال قایدی نیز باید این مسئله را درک کند که هر بازیکنی روزهای خوب و بد دارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

استقلالی ها چند دهه است که دنبال یک ناصر حجازی می گردند. بعد از خداحافظی ناصرخان از فوتبال ، حتی عابدزاده به استقلال آمد که یک حجازی دیگر باشد. سعیدعزیزیان، هادی طباطبایی، پرویزبرومند، وحید طالب لو حتی مهدی رحمتی که امروز روی نیمکت شهرخودرو نشسته بود با این امید پیراهن شماره یک استقلال را به تن کردند که بتوانند یک ناصرحجازی دیگر باشند.

در این بین دو دروازه بان تا به حال لباس ناصرخان را به تن کرده اند. همان پیراهن معروف سبز رنگ که با پرچم کره جنوبی که از سوی فدراسیون فوتبال کره به بهترین بازیکنان آسیا در سال ۱۳۶۲ اهدا شد و حجازی گاهی در بازی های مهم آنرا به تن می کرد و با توجه به اینکه فوق العاده خوش قیاقه بود این لباس حسابی به او می آمد.

رشید مظاهری هم امروز این لباس را به تن کرد و البته توانست با پیراهن خاطره انگیز حجازی یک کلین شیت خوب برای استقلال به ارمغان آورده و همراه این تیم صدرنشین لیگ برتر شود.

 

 

مظاهری که در این بازی هم از سوی فکری به عنوان شماره یک درون دروازه قرار گرفته بود حداقل دو عملیات نجات جدی را برابر شهرخودرو داشت. او هر دو فرصت گل را هم در شرایط تک به تک و تقریبا با یک استیل خاص از احمد الجبوری مهاجم جوان شهرخودرو گرفت.

 

یک بار در دقیقه ۱۴  و در حالی که استقلال یک بر صفر پیش بود ،الجبوری با رشید تک به تک شد که دروازه بان استقلال با خروج به موقع مقابل توپ ظاهر شد و توپ را با پا گرفت. 

 

 

 

 

 

 

 

در دقیقه ۵۲ مظاهری یک سیو عالی دیگر هم داشت. الجبوری با یک فرار خوب در موقعیت تک به تک با او قرار گرفت اما این بار رشید توپ او را با دست رد کرد. دو موقعیتی که می توانست سرنوشت بازی و حتی جدول رده بندی را تغییر بدهد.

 

 

 

 

 

 

 

مظاهری البته که برای ناصرحجازی شدن دیر(۳۱ سالگی) به استقلال آمده هرچند عملکردش در بازی هایی که انجام داده برای این تیم آنقدر خوب بوده که فکری سیدحسین حسینی دیگر دروازه بان باتجربه و مدعی پیراهن تیم ملی اش را روی نیمکت بنشاند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ورزش ۳

مطالب مرتبط

آخرین اخبار