سودسازی حبابی بانک آینده در بورس + سند

سود سازی نماد وآیند در بازار بورس در شرایطی رقم می خورد که در سال 98 شاهد زیان انباشته 132 هزار میلیاردی این بانک هستیم و در سال 97 نیز زیان انباشته 117 هزار میلیاردی برای بانک آینده می بینیم. 

به گزارش اختصاصی رصد روز ، از ابتدای سال ۹۹ و با حرکت بازار بورس به سمت صعود شائبه های زیادی در مورد حباب بورس مطرح شد که برخی آن را قبول داشتند و برخی نیز با استنباط های محتلف آن را رد می کردند. اما طیبعتاً شرایط بنیادی یک شرکت باید نشان دهنده واقعیت موجود در بازار سرمایه است متأسفانه در چندماه گذشته برخی از شرکتها اقدام به سودسازی آنچنانی در بازار بورس کرده اند که وقتی به بخش بنیادی آنها رجوع می شود اصلا قانع کننده نیست که چنین شرکتهایی قادر به این حجم از سودسازی باشند. بانک آینده که با نماد وآیند در بازار پایه نارنجی فرابورس فعالیت می کند.

سودسازی ۱۵۹۵ درصدی در کنار زیان انباشته ۱۳۲ هزار میلیاردی 

بانک آینده طی چندماه گذشته که بازار سرمایه حسابی در حال ریزش بود توانست طی سه ماه بیش از ۱۴۰ درصد سودسازی کند و طی یکسال نیز رقم قابل توجه رقم ۱۵۹۵ درصد را محقق کرد.

بانک آینده نماد وآیند بازار بورس بازار سرمایه

بانک آینده نماد وآیند بازار بورس بازار سرمایه

سود سازی نماد وآیند در بازار بورس در شرایطی رقم می خورد که در سال ۹۸ شاهد زیان انباشته ۱۳۲ هزار میلیاردی این بانک هستیم و در سال ۹۷ نیز زیان انباشته ۱۱۷ هزار میلیاردی برای بانک آینده می بینیم.

پیشی گرفتن بدهی ها از دارائیها و هرینه ها از درآمدها و P/E منفی 

در دو سال گذشته همواره میزان بدهی های بانک از دارائیهای آن بیشتر بوده و زیان انباشته آن نیز چند برابر سرمایه ثبت شده بوده به اضافه اینکه در پایان سال ۹۸ مشاهده می کنیم که جمع هزینه های بانک ۱۰۷۰ درصد از درآمدهای بانک بیشتر است. از این گذشته نسبت منفی قیمت به سودآوری نیز بیانگر وضعیت واقعی سودسازی در این بانک است.

بانک آینده نماد وآیند بازار بورس بازار سرمایه

 

در واقع باید گفت اگر شرایط به اینگونه پیش نمیرفت همین الان باید بانک آینده مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت می شد این مسئله حداقل از صورتهای مالی آن به خوبی قابل دریافت است اما روند حرکتی بانک آینده در بازار سرمایه اوضاع را به گونه ای دیگر رقم زده که البته باید گفت چیزی از حقیقت موجود در این بانک کم نمی کند.

 

بیشتر بخوانید:

حق حضور ۵ میلیارد ریالی اعضای هیئت مدیره بانک کارآفرین + سند

از استنکاف از قانون تا ابهام در مورد هیئت مدیره پست بانک + سند

بانک خوب ” سرمایه ” نیست

مؤسسه اعتباری ملل معادل ۳۰ درصد از حقوق کارمندان خود هزینه تبلیغات کرد

بانک گردشگری و چالشهای پیش رو

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار