فوری/ سهمیه بنزین اسفند امشب واریز می شود

سهمیه بنزین اسفند امشب واریز می‌شود. به گزارش رصد روز،در آبان ماه سال ۱۳۹۸، مجدداً سهمیه بندی بنزین اجرایی شد و بنزین دو نرخی شد.به تازگی طرح جدید یارانه جدید بنزین در کیش اجرایی شده است که سهمیه بندی بنزین جدیدی به همه افراد در کیش تعلق ...

سهمیه بنزین اسفند امشب واریز می‌شود.

به گزارش رصد روز،در آبان ماه سال ۱۳۹۸، مجدداً سهمیه بندی بنزین اجرایی شد و بنزین دو نرخی شد.به تازگی طرح جدید یارانه جدید بنزین در کیش اجرایی شده است که سهمیه بندی بنزین جدیدی به همه افراد در کیش تعلق گرفته است.سهمیه‌بندی بنزین در ایران طرحی برای هدف‌مندی مصرف سوخت در کشور بود که از تیر ۱۳۸۶ تا خرداد ۱۳۹۴ اجرا شد.به همین منظور برای تمامی خودروها در ایران کارت هوشمند سوخت صادر گردید در سوم خرداد ۱۳۹۴، بنزین تک‌نرخی شد و به این ترتیب، سهمیه‌بندی بنزین متوقف شد. با این حال در ادامه به آخرین خبر از سهمیه بندی بنزین می پردازیم.

سهمیه ۶۰ لیتری بنزین اسفند ماه خودروهای شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری ساعت صفر بامداد دوشنبه (یکم اسفند) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

۶۰ لیتر سهمیه بنزین ماهانه امشب به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد. همچنین، سهمیه سوخت خودروهای عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه (۲۴ آبان) سال ۱۳۹۸ بر اساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسائط نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها ابتدا ۶ ماه بود که به دنبال گسترش ویروس کرونا در کشور و شرایط ویژه اعلام‌شده برای مقابله با گسترش آن، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در اطلاعیه‌ای این سقف را به ۹ ماه تغییر داد.

بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۹ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

سخنگوی دولت در بازدید از نمایشگاه گردشگری درباره اختصاص سهمیه ویژه بنزین برای سفرهای نوروز، گفت:‌ فعلا صبر کنید تا قبل از نوروز مشخص می‌شود.

دولت برای افرادی که قصد سفر دارند پیش‌بینی‌هایی داشته و پیش از این هم برای فعالیت در حوزه گردشگری تخفیف‌ها و معافیت‌هایی داشته و در صدور مجوزها اقدام جهادی صورت گرفته است که اعطای همه مجوزها برخط شد و خیلی از این‌ها مانع‌زدایی شد.

دولت حامی و هادی فعالیت‌ها، اقتصادها وکسب‌وکارهای خرد است و آثارش را در تعطیلات نوروزی خواهیم دید.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: الان در مفروضات بودجه سال آتی، بودجه ای برای واردات پیش‌بینی شده‌ است و اگر فرآورده‌های داخلی تنظیم نشود، باید در سال آینده بیشتر از آنچه حاصل از فروش داخلی به دست می‌آید، صرف واردات شود.

مالک شریعتی نماینده تهران و سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ صحن مجلس در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی عملکرد منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها با محوریت تبصره(۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ دو حکم درباره شفافیت بود که متاسفانه اجرایی نشده است، اظهار کرد: حکم اول جزء ۵ بند الف تبصره ۱۴ بود که تکلیف کرده حساب‌های متفرقه نزد بانک‌ها به جز بانک مرکزی برای فروش فرآورده های داخلی مسدود شود و این حسابها منتقل شود اما در جلسه ماه قبل کمیسیون تلفیق رئیس کل بانک مرکزی در این زمینه اظهار بی اطلاعی کرد و نماینده وزارت نفت گفت که این موضوع در حال انجام است.

وی افزود: دومین حکمی که درباره شفافیت انجام نشده است بحث شفاف کردن شرکت‌های تابعه وزارت نفت از جمله درآمد LPG است‌؛ ۲۶ هزار میلیارد تومان از این درآمدها که قرار بود برای سرمایه گذاری مصرف شود، برای یارانه نان هزینه شده است.

این نماینده مجلس گفت: در راستای شفافیت بودجه قرار بود که کل تبصره ۱۴ را به قانون بودجه بازگردانیم که این اقدام همچنان انجام نشده است. همچنین تعهدات بند الف تبصره ۱۸ درباره اشتغالزایی که قرار بود از محل درآمدهای تبصره ۱۴ داده شود، انجام نشده است. در جدول مصارف تبصره ۱۴، ۲ هزار میلیارد تومان برای اتوگاز و LPG سوز کردن خودروها برای شرکت پالایش و پخش در نظر گرفته شده بود که این کار انجام نشده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط