پیش بینی بورس فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

پیش بینی بورس فردا 7 اردیبهشت 1400 حکایت از روند متعادل بازار دارد. هرچند که ریزش شاخص در شرایط فعلی برای برگشتن به نقطه ابتدایی حمایت خود منطقی تر به نظر می رسد

به گزارش رصد روز ، پیش بینی بورس فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ حکایت از روند متعادل بازار دارد. هرچند که به نظر می رسد ریزش شاخص در شرایط فعلی برای برگشتن به نقطه ابتدایی حمایت خود یعنی محدوده ۱ میلیون و ۵۰ هزار تا ۹۹۰ هزار برای شروع یک رشد قوی بهتر و منطقی تر است اما جو روانی حکایت از حرکت به سمت صعود طی روزهای آینده دارد. نمته حائز اهمین در بررسی تکنیکالی روند شاخص اینجاست که روندهای حرکتی نشان دهنده احتمال قوی به سمت پولبک ۲۰۰ روزه است که در این صورت بازار را جو منفی احاطه خواهد کرد بنابراین حتی بازار فردا نیز نمی تواند نقطه امیدبخشی برای صعود شاخص باشد. در حال حاضر حمایت فوق حساس شاخص روی همین نقطه فعلی یعنی ۱ میلیون ۱۸۶ هزار واحد است هرچند که ریزش این مقدار تا ۱ میلیون ۱۸۳ هزار واحد کاملا متصور است اما با توجه به آخرین حمایتی که در بازار امروز داشتیم و همینطور بالا رفتن ارزش معاملات و جو روانی حاصل از جلسه هم اندشی بورسی فرکانس بازار متعادل و مثبت را مخابره می کند. اولین مقاومت بازار نیز در محدوده ۱ میلیون و ۲۶۰ هزار دیده می شود که می توان امیدوار بود با اتفاقات امروز کمی وزنه بازار به سمت سبز شدن سنگین تر باشد. در صورذت از دست این محدوده حمایتی در بازار فردا باید انتظار کاهش تا محدوده ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد را داشته باشیم.

 

تحلیل بنیادی پیش بینی بورس فردا ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

 

تلفیق شاخص کل  و نرخ دلار خیلی جالب است. چراکه اولین باری که شاخص کل حوالی یک میلیون و صد و هشتاد هزار واحد (یعنی شاخص فعلی) را دیده است، مربوط به تاریخ بیست و پنج خرداد پارسال می شود، یعنی زمانی که دلار حدود هفده هزار و پانصد تومان بوده است. در حالیکه هم اکنون دلار حدود بیست و سه هزار و پانصد تومان است.حال بیایید دقیقتر نگاه کنیم. تلفیق نسبت شاخص کل به  نرخ دلار آزاد در مقایسه با شاخص دلار موضوع را جذاب تر میکند. جالب اینکه این نسبت هم اکنون حدود پنج واحد است و این رویداد در بیست و هفت ماه گذشته اولین بار در اواسط اردیبهشت ماه پارسال یعنی درست زمانی که دلار حدود پانزده هزار و پانصد تومان بوده به وقوع پیوسته است. لذا به نظر میرسد این نسبت نگاه دقیق تری نسبت به نمودار قبلی داشته و شاید بتوان گفت شاخص کل در وضعیت فعلی، حرف های رئیس جمهور را زودتر از سایر بازارهای رقیب باور کرده و خود را با دلار پانزده هزار تومانی و رویایی رییس جمهور محترم وفق داده است.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار