کسانی که بیمه تامین اجتماعی هستند بخوانند

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد. به گزارش رصد روز، ​بیمه بیکاری در نظام بیمه تأمین اجتماعی درواقع جبران بخشی از زیانی است که کارگر در اثر از دست دادن شغل خود ...

سابقه بیمه خریدنی نیست مگر اینکه فرد به ۶۰سال رسیده باشد و برای بازنشسته شدن نیاز به خرید سابقه بیمه داشته باشد.

به گزارش رصد روز، ​بیمه بیکاری در نظام بیمه تأمین اجتماعی درواقع جبران بخشی از زیانی است که کارگر در اثر از دست دادن شغل خود متحمل می‌شود و جزو جدایی‌ناپذیر تأمین اجتماعی است. اما سازمان تأمین اجتماعی به دلیلِ کسریِ منابع و عدم تعادل بین منابع و مصارف، قانونی را که در سال ۶۹ مصوب شد، تغییر داد تا با کاهشِ مشمولانِ دریافتِ این مستمری بارِ مالیِ کمتری از پرداختِ بیمه بیکاری به دوش بکشد.در سال ۱۳۸۴ طی تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی، دایره‌ی حمایتی قانون بیمه‌بیکاری بیمه تامین اجتماعی تنگ‌تر شد و از آن به بعد دریافتِ مستمریِ بیمه بیکاری بیمه تامین اجتماعی برای تعداد بسیاری از بیمه‌شدگان میسر نبود.

فعالیت ۳۰ساله نیروی کار و پرداخت بیمه برای او ازسوی کارفرما تنها با هدف بازنشستگی است، اما گاهی با فاصله ای که بین پرداخت های بیمه ایجاد می شود، زمان بازنشستگی فرد عقب و جلو می شود. در این میان برخی از بیمه شدگان به دنبال خرید سابقه بیمه هستند و اطلاعاتی در این زمینه ندارند.

محمد حسن زدا، سرپرست سابق سازمان تامین اجتماعی در این باره می گوید:افرادی که در یک دوره زمانی اشتغال نداشته‌اند و میان سوابق بیمه ای آنها خلأ ایجاد شده است، برای این افراد سابقه محسوب نمی‌شود، فقط برای کسانی که کار کرده باشند و کارفرما حق بیمه پرداخت نکرده باشد، در صورت پرداخت حق بیمه از سوی کارفرما برای ایام مورد نظر سابقه ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد:البته یک استثنا هم وجود دارد و آن هم این است که افرادی که به سن ۶۰سال رسیده باشند و سابقه بیمه قبلی داشته باشند و بخواهند بازنشسته شوند، می‌توانند تا مرز ۱۰سال با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه‌شده با ۱۰روز حقوق بازنشسته شوند.

در قانون تامین اجتماعی برای مدت زمان پرداخت بیمه یک حداقل و حداکثر مشخص شده است. حداقل زمان پرداخت بیمه ده سال و حداکثر مدت زمان آن ۳۰ سال است. از این رو شخصی که به مدت سی سال ماهیانه مبلغی را به بیمه داده باشد می‌تواند بعد از پایان سی سال هر ماه بازنشستگی خود را دریافت بنماید. از سوی دیگر بر اساس قانون تامین اجتماعی به افرادی که کمتر ۱۰ سال حق بیمه پرداخته‌اند هیچ حقوق بازنشستگی تعلق نمی‌گیرد. یعنی اگر این فرد به سن ۶۰ سال برسد ولی هنوز ده سال حق بیمه پرداخت نکرده باشد نمی‌تواند بازنشسته شود.

به طور مثال آقای ب ۶۰ سال سن دارد ولی فقط ۷ سال حق بیمه پرداخت کرده است در این صورت به دلیل اینکه کمتر از میزان حداقلی حق بیمه داده به او حقوق بازنشستگی تعلق نمی‌گیرد.مگر اینکه مقدار باقی مانده را با پرداخت حق بیمه از سوی بیمه شده خریداری کنند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، ‌ضوابط مربوط به میزان، نحوه، محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار را اعلام کرد.

در ماه‌های پایانی سال بحث عیدی و پاداش سالانه کارگران در بنگاه‌ها داغ می‌شود،‌ در این زمینه علی حسین رعیتی‌فرد معاون روابط کار وزارت تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی ضوابط زیر را مطرح کرد.

فروش اعتباری صندوق بازنشستگی کشوری با اقساط ۱۲ ماهه – استیل البرز

در اجرای ماده واحده قانون مربوط به تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۶ اسفند ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی ضوابط مربوط به میزان، نحوه محاسبه و پرداخت عیدی و پاداش سالانه کارگران به شرح زیر اعلام می‌شود.

ماده ۱- کلیه کارفرمایان مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز (دو ماه) آخرین مزد به عنوان عیدی و پاداش بپردازند.

به عنوان نمونه چنانچه مزد ماهانه کارگری ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان باشد، مبلغ عیدی وی عبارت است از:

(مبلغ عیدی سالانه) ۶،۰۰۰،۰۰۰ تومان = ۲× ۳،۰۰۰،۰۰۰ تومان (مزد ماهانه)

کف عیدی و پاداش سالانه ]کارگرانی که حداقل مزد بگیر هستند ( روزانه ۸۸۵،۱۶۵ ریال)[ به نسبت یک سال کار ، عبارت است از:

(کف مبلغ عیدی و پاداش سالانه) ۵۳،۱۰۹،۹۰۰  ریال = (روز)۶۰× ۸۸۵،۱۶۵ ریال (مزد روزانه)

تبصره ۱- مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارگران نبایستی از معادل نود روز (سه ماه) حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.

مطالب مرتبط

69 نظر برای این مطلب ثبت شده است:


با سلام وقت بخیر واقعا مطالبتون عالی و مفید بود ممنون

ابوالفتح

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


سلام ایابه من که ۸ماه است پیش پیمانکارکارمیکنم عیدی تعلق میگیرد

    مهدی

    پاسخ دادن

    ۱۶ دی ۱۴۰۱


    بله به اندازه همون۸ ماه پرداخت میشه

      مصطفی جوانمردی

      پاسخ دادن

      ۱۷ دی ۱۴۰۱


      جمع حقوق ۲ ماه را تقسیم بر ۱۲ ماه کن و عدد بدست آمده را در ۸ ماه ضرب کن ، عیدی شما بدست می آید

      مصطفی جعفری

      پاسخ دادن

      ۱۸ دی ۱۴۰۱


      سلام خسته نباشید من تازه ازدواج کردم و حداقل ۱۰ سال سابقه بیمه دارم به وام خیلی احتیاج دارم امکانش هست آیا به ما وام بدید

    فرخ

    پاسخ دادن

    ۱۶ دی ۱۴۰۱


    بله دوست عزیز ، ولی به نسبت کارکرد ۸ ماه شما . کل مبلغ عیدی و پاداش اعلام شده به نسبت یک سال کارکرد است که باید آن را تقسیم بر ۱۲ و سپس ضرب در ۸ کنید تا مبلغ تعلق گرفته به شما مشخص شود.

    علی

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    آره...فقط محاسبه همون 8ماه انجام میشه

    سعید عظیمی

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    بله.بمیزان کارکردشما طی سالجاری مستحق دریافت عیدی وپاداش سالانه هستید

    مهندس باقری

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    بله دوست عزیز منی ک پیمانکار هستم حتی برای کسانی که سه ماه هم بیمه برایشان رد شده عیدی تعلق می‌گیرد

    ا.م

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام مادر من حدودا سال های اوایل انقلاب حدودا ۶ یا ۸ سال برای خودش بیمه رد کرده است . ولی هیچ گونه مدرکی نداریم .خواستم ببینم امکان داره که حقوقی به مادرم داده بشه یا اون ۸ سال سابقه رو باز خرید کنه ؟

محسن

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


بجای تمام این داستانها که سرهم کردی طلب سازمان رو از دولت بگیرتانخوای بخاطر آسمون وریسمون ببافی تمام سرمایه ها و دارایی های این سازمان متعلق به بیمه شدگان است که توسط دولت وروسایی مثل سعید مرتضوی غارت شده حق دزدیده شده این سازمان روپس بدید هیچوقت این سازمان کم نمی اورد

    ابراهیم عزیزی

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    با سلام تا وقتی که تامین اجتماعی دو سال اخر سابقه را برای تعیین حقوق بازنشستگی در نظر میگیرد سرش کلاه گذاشته میشه و منابع تامین اجتماعی هدر میره و در حق خیلی ها هم ستم میشه سازمان باید معدل ۳۰سال باید بگیرد

    ناصر حسینی

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    گل گفتی. دزدی سعید مرتضوی فراموش نشده.

معصومه

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


باقانون های جدیدتون حق ی بچه9ماهه یتیم پایمال شد اینه عدالت که هرجامیرم میگن 28روز کم داری از1سال حقوق بهش تعلق نمیگیره درصورتی قبلا90روز بیمه بودی بهت حقوق تعلق می‌گرفت قانون ها جدیدازعدالت فاصله گرفته

سیفی

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


تامین اجتماعی بدترین بیمه از همه لحاظ هست. حقوق بازنشستگی پایین به مشمولان پرداخت می کند در صورتیکه سالیان سال از افراد حق بیمه دریافت کرده است.

    حسن

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام چرا سابقه خریدنی نیست میگن تامین اجتماعی کمبود بودجه داره بهتر هست که خریدنی باشه الان خیلیا هستن دوست دارن چند سال کسری خودشونو بخرن برای سابقه 20یا 30سال

      نادر

      پاسخ دادن

      ۱۷ دی ۱۴۰۱


      واقعا چرا راه حلی نیست؟؟؟ چرا نباید قانون بزارند_ کسی خلا بیمه داره پرداخت کنه_ اما با نرخ روز نه آن سال (بعنوان جریمه کاهلی آن زمان) پول خوبی گیر سازمان میاد_ مردم هم از دلهره در میارن_ واقعا چرا نباید چنین قانونی باشه؟؟؟

سعید امیدی

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


با سلام بنده ایثارگر هستم مدت ده سال در نیروی مسلح خدمت کردم برای انتقال سابقه از خدمات درمانی به تامین اجتماعی ابراز داشته اند که مبلغ ۷۵ میلیون بایستی پرداخت کنم آیا این عدالت است بنده که بیمه اختیاری بوده و هر ماه مبلغ ۱۴۰۰۰۰۰ پرداخت میکنم و حقوقم ۵ میلیون است با سه نفر غائله تحت تکفل چقدر میتوانم پس انداز کنم که مبلغ فوق را بپردازم این تامین اجتماعی است واقعا لااقل نام سازمان را تغییر بدید و کلاهبردار اجتماعی نام گذاری کنید ایثارگران برای اعتقادی که داشتند به جنگ رفتند آن موقع وظیفه ما بود شما چی آیا وظیفه ای برای خود قائل هستید

    عباس

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    آره باید بگوییم تامین اشتباهی نه اجتماعی اینجوری بهتره

    دکتر میرزایی

    پاسخ دادن

    ۱۸ دی ۱۴۰۱


    واقعا براشون متاسفم که به ایثارگران هم رحم نمیکنن

فاطمه

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


با سلام من ١٤/٥‌ سال هست که درداروخانه مشغول کارهستم ولی صاحب کارم ١٠ سال روبرای من بیمه پرداخت کردند آیا میتونم اون ٤ سال وخورده ای رو خودم بازخرید کنم تا به بیمه من اضافه بشه؟ برای صاحب کارمن مشکلی پیش نمیاد؟

    حسین

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    صاحب کارتون جریمه میشه ولی اگه دلسوزش هستید جریمه اش رو شما پرداخت کنید .احتمالا ارزونتر در بیاد تا بخواهید بخرید نه

    جاوید

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام ارادتمند ایکاش تامین اجتماعی برای افراد با سابقة بالای بيست و پنج سال را اختیاری می‌کرد یعنی کسی که ۲۶ سال سابقة داره متعهد شود که ۲۶ روز حقوق بگیرد و با بيست و شش روز حقوق برکنار شود و یا بیشتر و به تعداد سالهای سنواتی حقوق خود را دریافت نمایدتا نیروهای جدید بیشتر به سرکار بیایند واقعآ چشم‌ گوشی به جوانان تحصیل کرده. بیکار هم داشته باشید افرادي هستند که با سی و چهارسال و سی و دوسال و سی وپنج سال و دیپلمه ديگه نمیخان میزها رو رها کنند . اونوقت خودشون سه تا فوق لیسانس توی منزل دارند . همسرشان هم حقوق بازنشستگی دارند. يکسره از همه چیز و همه جا هم گله مند هستند و خودتان‌ بهتر از بنده‌ در جریان هستید موفق باشيد ممنونم

سعید

پاسخ دادن

۱۶ دی ۱۴۰۱


سلام من در بیمارستان سازمان کار کردم 5 تا این که رییس عوض شد ومن را چون کسی نداشتم من را اخراج کرد تو راخدا جلوی این آدمها از خدا بیخبر رابگیرن من 7سال دارم پولی ندارم که ولش کن خدا کریم

    بیمار درمانده

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام....ما که نمی دونیم شکایتمون ب کی ببریم ...این کاریه تامین اجتماعی دفترچه رو حذف کردن؟خیلی از پزشکا اصلا نسخه رو ثبت نمی کنه باید ازاد حساب کنیم دندون پزشکا واسه عکس اصلا ثبت نمی کنن...دارو که می نویسن اصلا نمی ونیم چی نوشتن ایا عین دارو تو خانه داریم که نخریم یا مصرف این دارو چه شکلیه (اخه داروخانه ها اینقدر شلوغ هست که جواب نمی دن)

حسن

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام چرا سابقه خریدنی نیست میگن تامین اجتماعی کمبود بودجه داره بهتر هست که خریدنی باشه الان خیلیا هستن دوست دارن چند سال کسری خودشونو بخرن برای سابقه 20یا 30سال

    رسا طیبی

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام. در مورد اضافه شدن مدت زمان تحصیل دانشگاه به سوابق بیمه میشه لطفا صحبت بفرمایید ، کاری انجام شده توی این زمینه ؟

رضا

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


اگر در مدت سی سال حق بیمه ای که دادم خودم جمع می کردم الان نیاز به چندرغاز مثل صدقه گرفتن نبودم الهی که روز خوش نبینند اختلاس گران

سعید عظیمی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


بله.بمیزان کارکردشما طی سالجاری مستحق دریافت عیدی وپاداش سالانه هستید

سیدعلی رضا سجادی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام حقوق مستمربگیران و وکارافتاده تامین اجتماعی خیلی کم است بایداضاف بشود با سختی زندگی می کنیم وسایل ارزان کند دیگرظلم نکند حالا عیدی طبق برنامه تورم پرداخت بشود وسایل گران شده بر حال مشکلات برای مردم شده این مشکل حل کنید

علمی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


کسانی که ۱۲ سال بیمه پرداخت کرده اند بعد از ۱۲ سال خواستند جای دیگه مشغول کار شوند در تجمیع سوابق مطلع شدند فقط دو سالش واریز شده بقیه را بیمه و شرکتهای مسافربری و باربری تبانی کردند، چه خاکی سر شما بریزند که هیچ کدمتون گردن نگرفتید؟ اگر واریز نشده بود چرا دفترچه ها اعتبار می زدید؟ خیلی زرنگید به هر بهانه ای از جوابگوئی امتناع می ورزید در مقابل ادعای ما سند می خواهید، من از کجا می فهمیدم کل امورات را دست عده ای دزد سپردند، به شما اعتماد کردیم آخر و عاقبت ما شد این، بدون بیمه شدیم نگهبان مجتمع مسکونی. خیر نبینید تمام.😭😭😭

افراسیاب

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


باسلام ۶ سال بیمه دارم میگن دوسال خدمت سربازی هم حساب میشه آیا باید هزینه کنم برای اون دوسال و اینکه برای دوسال بعد چقد باید بپردازم؟ ممنونم

    امین پویا

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام برای سربازی ۴ تا ۷ میلیون هزینه داره بله میتونی بخری

رسا طیبی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام.‌ ممنون میشم بفرمایید در مورد سابقه تحصیل دانشگاهی که قرار بود مثل خدمت سربازی با پرداخت هزینه به سوابق بیمه اضافه بشه آیا اقدامی انجام شده؟ مرسی

ابراهیم عزیزی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


با سلام تا وقتی که تامین اجتماعی دو سال اخر سابقه را برای تعیین حقوق بازنشستگی در نظر میگیرد سرش کلاه گذاشته میشه و منابع تامین اجتماعی هدر میره و در حق خیلی ها هم ستم میشه سازمان باید معدل ۳۰سال باید بگیرد

    رشید

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    بعضی انسانها ذاتا پاچه خوار هستند.

سیاوش

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


هر دوسال بدون اطلاع بیمه کارگران ساختمانی رو قطع میکنن باید ۲ ماه دنبالش بدوی تا دوباره جلوی بیمه باز بشه و همینجوری ۲ ماه بیمه رو قطع میکنن کارگر مگه چقد عمر میکنه که سی سال هم پول بده بعد باز نشست بشه سختی کار نمیدونم ب چی میگن مگه کاری سخت تر از کارگری هم داریم ک شامل مشاعل سخت حساب نمیشه

ه_ق

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام من حدود ۲۴سال هست تو شرکت خصوصی مشغول به کارم ۴سال پیش سنوات ما را پرداخت کردند و بعد از آن هرسال سنوات ما تسویه میشه پایان سال آیا این سنوات در حال حاضر چون مشغول به کار هستیم وقرارداد داریم الحساب محسوب می‌شود ودر پایان اتمام کار وقطعی قراداد به نرخ حقوق همان سال محاسبه میشود؟یا خیر

    محسن

    پاسخ دادن

    ۱۸ دی ۱۴۰۱


    سلام.. قانونی که عموم کارفرمایان نمی‌دانند.. بله درمشاغلی که جنبه استمرار داره پرداخت های تسویه حساب علی الحساب محسوب میشه و در پایان کار کارفرما موظف به تصفیه( نه تسویه) حساب میباشد آنهم براساس اشِل آخرین دریافتی

رمضانی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام. من از سال ۹۰ تا ۹۸ بیمه پرداخت نکردم نمیشه یک جوری این ۸ سال رو به بیمه ام وصل کنم

    نادر

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    واقعا چرا راه حلی نیست؟؟؟ چرا نباید قانون بزارند_ کسی خلا بیمه داره پرداخت کنه_ اما با نرخ روز نه آن سال (بعنوان جریمه کاهلی آن زمان) پول خوبی گیر سازمان میاد_ مردم هم از دلهره در میارن_ واقعا چرا نباید چنین قانونی باشه؟؟؟؟

    نادر

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    واقعا چرا راه حلی نیست؟؟؟ چرا نباید قانون بزارند_ کسی خلا بیمه داره پرداخت کنه_ اما با نرخ روز نه آن سال (بعنوان جریمه کاهلی آن زمان) پول خوبی گیر سازمان میاد_ مردم هم از دلهره در میارن_ واقعا چرا نباید چنین قانونی باشه؟؟؟

    نادری

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    واقعا چرا راه حلی نیست؟؟؟ چرا نباید قانون بزارند_ کسی خلا بیمه داره پرداخت کنه_ اما با نرخ روز نه آن سال (بعنوان جریمه کاهلی آن زمان) پول خوبی گیر سازمان میاد_ مردم هم از دلهره در میارن_ واقعا چرا نباید چنین قانونی باشه؟؟؟ واقعا چرا؟؟؟؟ شما پول بگیر_دغدغه انسانی مردم که حقشونه هم برآورده بشه

Mohammad

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


جای سئواله که چرا عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مشابه کارگران در حال کار نیست همه بازنشستگان موقعی که سر کار کارگری بودن عیدی دو برابر حقوق را دریافت می کردند ولی چرا اکنون باید مثل کارمندان دولتی عیدی بگیرند

رسول

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام بنده هشت سال بیمه نیروی انتظامی (خدمات درمانی) و پنج سال هم بیمه کارگری تامین اجتماعی دارم ، چگونه میتوانم بیمه خدمات درمانی را تبدیل به تأمین اجتماعی کنم و با چه مبلغی . لطفاً راهنمایی کنید متشکرم

    امیر

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام وقت بخیر ابتدا از کارگزینی اداره خود درخواست تبدیل بدهید که برای بیمه تامین اجتماعی صادر میشه بعد آنها برای بیمه خدمات درمانی درخواست شما را با سوابقتون ارسال مکنن بعد از تایید آنها کل مبلغ بیمه شما رو به تامین اجتماعی میدن ولی شما باید به اندازه اون چند سال که خدمات درمانی بودید به نرخ حقوق روز مابه التفاوت رو طبق بینه تامین اجتماعی واریز کنید که میتونید اقساط پرداخت کنید.

    امیر

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام وقت بخیر ابتدا از کارگزینی اداره خود درخواست تبدیل بدهید که برای بیمه تامین اجتماعی صادر میشه بعد آنها برای بیمه خدمات درمانی درخواست شما را با سوابقتون ارسال مکنن بعد از تایید آنها کل مبلغ بیمه شما رو به تامین اجتماعی میدن ولی شما باید به اندازه اون چند سال که خدمات درمانی بودید به نرخ حقوق روز مابه التفاوت رو طبق بینه تامین اجتماعی واریز کنید که میتونید اقساط پرداخت کنید.

حسین

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


کسی که بیمه کارفرمایی ریخته بعد از هفده سال سن پنجاه و پنج سال آیا میتواند بازنشسته شود تبصره ای بندی وجوددارد که شخص بتونه بازنشسته بشه؟؟؟ممنون میشم جواب بدید

ابوالفضل امین

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


واقعا دلیل نبود قانون برای پر کردن خلا بیمه سالهای معوقه ؛ توسط اشخاص چیست؟؟؟؟؟ چه میشود؟؟؟ قانون بگذارند ...افراد بتوانند خلا بیمه را بصورت شخصی پر کنند و در رسته شغل ازاد ... تبصره تنبیهی بگذارند مثلا : بیمه معوقه به نرخ روز حساب شود_ نه نرخ آن سالهای معوقه تا ۱۵ سال خلا قابلیت پر کردن داشته باشد ولی به اینصورت که منجر به بازنشستگی نشود. ۵ سال اختلاف با بازنشستگی داشته باشد. اینحوری از نظر مبلغی هم به نفع سازمان تامین اجتماعی است. ایرادش چیست؟

علوز

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


نمیفهمم ! چه واژه ایه که استفاده ؟هرکی بیمه بوده پس کار کرده !!! الباقی باشن تو خلا !!! این توهین نیست؟ ملت مگه در سالهای عدم پرداخت بیکار بودن و داشتن هوا میخوردن ؟ والا یه وام میگیری بعد سالها قانون هست باهات کنارم میان که پرداخت کنی بعد کلی معوقه ...جریمه پرداختم میزارن ___ چرا بیمه نداشته باشه با جریمه مردم پرداخت کنن ؟ کجا دنیا چپه میشه اگر اجازش باشه؟

مجتبی براتی ایدلیکی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


باسلام .دوتا خواهر دارم که مستمری پدرم رادریافت میکنن.که مبلغ بین دونفر تقسیم میشه .که یکی از آنها ازدواج کنه تمام حقوق به خواهر دیگه میرسه یا نه همون مبلغی که نضف هست رو میتونه دریافت کنه

سید حسن طباطبائی ملاذی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


دوسال سربازی را باید چقدر پرداخت بشه بروز وسط بندی میشه در همانروزوایا اضافه خدمت هم باید جز سوابق احتساب بشه وباز باید مابه التفاوت خدمت سربازی واضافه خدمت سنواتی ودادگاهی چجور حساب میشه وبطور محاسبه می‌کنند وسط بندی میکنن یکجا ایا کمتر از قسط بندی میشه مرسی از حسن توجه تان وپاسخ به موقع وصریحتان مچکرم.

Omid Mohammadzadeh

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


من دریک شرکت کار میکردم که تا آذر ماه و حالا تسویه کردم کردم میتونم عیدی 9ماه روبگیرم؟ صاحب شرکت گفته میتونم اسفند ماه عیدی بگیرم تسویه حساب از بابت عیدی و حقوق نیست .

اصغر

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام قانون جدید که اجازه میده با ۲۵ سال سابقه میتونی باز نشست بشی ولی حتما باید این کار از طریق کار فرما از تامین اجتماعی بخواهد ومابه تفاوت را تامین اجتماعی پرداخت کنه که فکر کنم تا الان هیچ کار فرمایی این کار نکرده باشه .چه عیبی وایرادی داره اگه این مابه تفودت خود کارگر بده وبازنشت بشه .کاش این تبصره اضافه بشه تا خود کارگر تصمیم بگیره چون کار فرما هیچ موقع زیر بار هزینه نمیره.

علیرضا

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


من ۶۰ سنم هست بیمه ام ۱۶ سال ریخته شده میتونم ۴ سال دیگه رو هم بخرم که باز نشسته بشم

بقرار

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


اگر عقل داشتیم خودمون بجای پول مفت دادن به تامین اجتماعی پسنداز میکردیم حالا واسه پرداخت چندرغاز تومن التماس این مفت خور ها رو نمیکردیم

محمد

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام اگر شخصی۱۰سال بیمه تامین اجتماعی داشته باشد و۶۰سالش شده باشد ب همون تناسب ۱۰سال بهش حقوق میدن یان؟ اگر دوستان مطلع جواب بدهند ممنون میشوم

جواد

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام ایا میشه با ده سال سابقه بازنشست شد با سی سه سال سن همون ده روز رو بریزن یا نه

    بازنشسته

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    مسولین ، نماینده گان و کلا همه میگند عیدی ؛ اسمش روش است . سالی یکبار صورت میگیره . اما واقعا بی انضافیه بی عدالتیه که عیدی یک بازنشسته را طبق اندازه پرداخت بیمه اش تعین بشه . اونهای که کمتر حق بیمه پرداختند حقوق کمتری از اوندسته که کامل پرداختند دریافت میکنند .البته این یک نظر است بعضی هالطفا از بنده ناراحت نشند. امیدوارم پیشاپیش سالی خوب و پربرکت و با سلامتی و دل خوش برای کل مردم دنیا بخضوص مردم کشور عزیزم از خدایم خواهانم . زنده باشید

رسول

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام و عرض ادب، اینجانب کارمند باز نشسته یک اورگان دولتی هستم، از ابتدا خدمت بیمه پردازی کردم و ده سال آخر خدمت مامور شدم به یکی از شرکتهای زیرمجموعه همان سازمان، و حقوق را از شرکت میگرفتم و مزایا را از شرکت و با تلاش های زیاد برای مزایا هم بیمه پردازی کامل شده است به امید اینکه در بازنشستگی کمک حالمان باشد، متاسفانه با تغیر مدیریت آن شرکت، دوسال آخر خدمتم برگشت شدم به سازمان و دیگر بیمه ای برای مزایا پرداخت نشد والان حقوق بازنشستگیم با همردیفانم بسیار تفاوت دارد، هر چه قدر هم تلاش کردم میگن قانون تامین اجتمایی میانگیر دو سال آخر می باشد، آخه من در به در چه گناهی کردم که به این صورت باهام عمل کردن لااقل اون بیمه هایی که پرداخت کردم را بهم برگردونین، این چه قانون بی سر و تهی است بابا تو را خدا بداد من و امثال من برسید

    رسول

    پاسخ دادن

    ۱۷ دی ۱۴۰۱


    سلام و عرض ادب، اینجانب کارمند باز نشسته یک اورگان دولتی هستم، از ابتدا خدمت بیمه پردازی کردم و ده سال آخر خدمت مامور شدم به یکی از شرکتهای زیرمجموعه همان سازمان، و حقوق را از شرکت میگرفتم و مزایا را از شرکت و با تلاش های زیاد برای مزایا هم بیمه پردازی کامل شده است به امید اینکه در بازنشستگی کمک حالمان باشد، متاسفانه با تغیر مدیریت آن شرکت، دوسال آخر خدمتم برگشت شدم به سازمان و دیگر بیمه ای برای مزایا پرداخت نشد والان حقوق بازنشستگیم با همردیفانم بسیار تفاوت دارد، هر چه قدر هم تلاش کردم میگن قانون تامین اجتمایی میانگیر دو سال آخر می باشد، آخه من در به در چه گناهی کردم که به این صورت باهام عمل کردن لااقل اون بیمه هایی که پرداخت کردم را بهم برگردونین، این چه قانون بی سر و تهی است بابا تو را خدا بداد من و امثال من برسید

رضا غلامی

پاسخ دادن

۱۷ دی ۱۴۰۱


سلام من نزدیک به ۲۸ سال در اداره دولتی کار میکنم و قردادی هستم عیدی قبلا دو برج میدادن ولی الان یک عیدی برابر با قانون رسمی میدن همیشه ۱۱ ماه از سال گارگری رعد میکنن یک ماه اخر سال میشیم کارمند برای عیدی دادن و اور سال میشیم گارگر به هر دری زدیم ولی نشد برای ما هیچ کاری انجام ندادن

محمدرضا

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


سلام در صورتی که خواهرتون ازدواج کنه حقوق کامل شما دریافت می‌کنید،

حسین

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


سلام من از سال 90تو یک شرکت کار کردم. واز سال 92برای من بیمه رد شده والان هم اخراج شدم درخواست بیمه بیکاری کردم صاحب کار میگه من خودم رفتم بیرون ولی اخراج شدم باید چیکار کنم و اون دوسال بیمه رو چطوری بگیرم اداره کار هم علت اخراج رو زده از طرف خوانده تو رو خدا کمکم کنید

هادی

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


سلام من در شرکت آبزی پروره دشت قزوین درشهرک صنعتی لیا جدید یک سال شب کاری دائم کار کردم داخله کوره ماهی ۶۰۰تومن حق شیفت میداد مگه حق شیفت دائمی ۶۰۰تومنه با عیدیم گذاشته بود روی حقوق که مثلا حقوقمون زیاد دیده بشه نه حق مسکن میداد نه حق اولاد میداد نه سنوات میداد کل حقوق با عید با حق شیفت دائمی ۶۰۰تومنی ۷۲۰۰ حقوق میداد این درسته حق کارگرو میخورن تازه کارمون اینقدر سنگین بود توی کار دیسک کمر گرفتم به سرپرست گفتم از گفت به شرکت ربطی نداره الان خونه نشین شدم حالا باید چکار کنم از درد شدید نمیتونم کار کنم تورو خدا راهنمایی کنید باید چکار کنم ممنون تشکر

مهدی

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


سلام کسی که بیمه تامین اجتماعی باشد.دچاربیماری اعصاب وروان باشدازنوع سطح 3اعصاب وروان نانوایی کارکردیم اداره بیمه بیمه ماراقطع کرد.نیمروزبنام علی بامری بعددوسال آمدن گفتن سیستم بیمه روردکرده دوسال داریم جریمه میدیم دریغ ازصدوردفترچه بیمه.بلایی که سرمان اداره تامین اجتماعی اورددرحال حاضرمحل کاردرروستابود.بیکارکردن باقطع بیمه بیمه بیکاری به ماتعلق نگرفت

عباس

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


سلام واقعاتامین اشتباهی فقط بلدحق کارگر آبخوری خداازشونگذره

مهدینژاد

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


دوستان یه کارزاری تهیه شده راجب کسانی که در پرداخت بيمه آنها فاصله افتاده لطفا یه سر بزنید و اگه دوست داشتید امضا کنید. #خلا_پرداخت_حق_بیمه

مهدی نژاد

پاسخ دادن

۱۸ دی ۱۴۰۱


دوستان محترم یه کارزاری تهیه شده راجب کسانی که پرداخت بيمه آنها فاصله افتاده لطفا یه سر بزنید و اگه دوست داشتید امضا کنید. #خلا_پرداخت_حق_بیمه