آخرین آمار جهانی کرونا یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰

شمار مبتلایان به کرونا در جهان تاکنون به ۱۸۱ میلیون و ۵۵۶ هزار و ۴۱۹ نفر رسیده و مرگ سه میلیون و ۹۳۲ هزار و ۹۵۲ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است.

به گزارش رصد روز، آخرین آمار جهانی کرونا یکشنبه ۶ تیر ۱۴۰۰ .همچنین بنابر تازه‌ترین آمار‌ها تاکنون ۱۶۶ میلیون و ۸۵ هزار و ۸۵۷ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۰ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته است، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

آمریکا تاکنون با بیش از ۳۴.۴ میلیون مبتلا و بیش از ۶۱۹ هزار قربانی همچنان در صدر فهرست کشور‌های درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند نیز با آمار بیش از ۳۰.۲ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی قرار دارد و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۱۸.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

پس از ایالات متحده، کشور‌های برزیل با بیش از ۵۱۲ هزار و هند با بیش از ۳۹۵ هزار جانباخته بالاترین آمار قربانیان کووید ۱۹ را در این فهرست جهانی گزارش داده‌اند.

پس از آن‌ها نیز کشور‌های مکزیک و پرو بیشترین تعداد قربانیان این بیماری را در دنیا ثبت کرده‌اند. تعداد جانباختگان کووید-۱۹ در مکزیک تاکنون بیش از ۲۳۲ هزار و در پرو نیز بیش از ۱۹۱ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۱۳۲ هزار قربانی تاکنون بیشترین تلفات کرونا را در بین کشور‌های اروپایی داشته است. پس از آن نیز انگلیس با آمار بیش از ۱۲۸ هزار قربانی در جایگاه دوم تلفات کرونا در اروپا قرار گرفت.

به علاوه کشور‌های ایتالیا بیش از ۱۲۷ هزار، فرانسه بیش از ۱۱۰ هزار و کلمبیا نیز بیش از ۱۰۴ هزار فوتی بر اثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را گزارش داده‌اند.

همچنین آرژانتین با بیش از ۹۲ هزار، آلمان با بیش از ۹۱ هزار، ایران با بیش از ۸۳ هزار، اسپانیا با بیش از ۸۰ هزار، لهستان با بیش از ۷۴ هزار، آفریقای جنوبی با بیش از ۵۹ هزار، اندونزی با بیش از ۵۶ هزار، اوکراین با بیش از ۵۲ هزار، ترکیه نیز با بیش از ۴۹ هزار جانباخته دیگر کشور‌هایی هستند که تاکنون آمار بالای مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹را ثبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمار‌ها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا: ۳۴ میلیون و ۴۹۰ هزار و ۱۳۴ مبتلا، ۶۱۹ هزار و ۳۴۳ قربانی

۲. هند: ۳۰ میلیون و ۲۳۳ هزار و ۱۸۳ مبتلا، ۳۹۵ هزار و ۷۸۰ قربانی

۳. برزیل: ۱۸ میلیون و ۳۸۶ هزار و ۸۹۴ مبتلا، ۵۱۲ هزار و ۸۱۹ قربانی

۴. فرانسه: پنج میلیون و ۷۶۸ هزار و ۴۴۳ مبتلا، ۱۱۰ هزار و ۹۵۱ قربانی

۵. روسیه: پنج میلیون و ۴۳۰ هزار و ۷۵۳ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۶۸۳ قربانی

۶.. ترکیه: پنج میلیون و ۴۰۴ هزار و ۱۴۴ مبتلا، ۴۹ هزار و ۵۲۴ قربانی

۷. انگلیس: چهار میلیون و ۷۱۷ هزار و ۸۱۱ مبتلا، ۱۲۸ هزار و ۸۹ قربانی

۸. آرژانتین: چهار میلیون و ۳۹۳ هزار و ۱۴۲ مبتلا، ۹۲ هزار و ۳۱۷ قربانی

۹. ایتالیا: چهار میلیون و ۲۵۷ هزار و ۲۸۹ مبتلا، ۱۲۷ هزار و ۴۵۸ قربانی

۱۰. کلمبیا: چهار میلیون و ۱۲۶ هزار و ۳۴۰ مبتلا، ۱۰۴ هزار و ۱۴ قربانی

براساس آمار فوق در حال حاضر در ۲۸ کشور، شمار مبتلایان از رقم یک میلیون عبور کرده است و پس از ایالات متحده، هند و برزیل – که سه کشور رکورددار شمار مبتلایان در دنیا هستند – کشور‌های فرانسه، روسیه، ترکیه، انگلیس، آرژانتین، ایتالیا، کلمبیا، اسپانیا، آلمان، ایران، لهستان، مکزیک، اوکراین، اندونزی، پرو، آفریقای جنوبی، هلند، جمهوری چک، شیلی، کانادا، فیلیپین، عراق، سوئد، بلژیک و رومانی نیز بیش از یک میلیون مبتلا را ثبت کرده‌اند.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار