آزمون استخدامی گروه انتخاب با هزینه های هنگفت / انتخاب بهتر یا انتخاب گران؟

به گزارش اختصاصی رصد روز ، تبلیغات محیطی گروه انتخاب برای جذب ۱۰ هزار نیروی کار ابهامات زیادی را مطرح می کند. جدا از هزینه های هنگفتی که در تبلیغات محیطی پرداخت می شود در ابتدا باید به این سؤال پاسخ داد که طی چند دهه گذشته کدام آزمون از ط...


به گزارش اختصاصی رصد روز ، تبلیغات محیطی گروه انتخاب برای جذب ۱۰ هزار نیروی کار ابهامات زیادی را مطرح می کند. جدا از هزینه های هنگفتی که در تبلیغات محیطی پرداخت می شود در ابتدا باید به این سؤال پاسخ داد که طی چند دهه گذشته کدام آزمون از طریق تبلیغات محیطی اطلاع رسانی شده که در گروه انتخاب شاهد آن هستیم و آیا بهتر نبود این گروه جهت برگزاری آزمونی در این سطح از روشهای کم هزینه تر با بهره دهی بیشتر استفاده می کرد. کافیست برای پی بردن به هزینه تبلیغات محیطی گروه انتخاب برای این آزمون تعرفه آنها را از شرکتهای تبلیغاتی جویا شویم. به عنوان مثال در اتوبان همت حداقل هزینه برای این موضوع ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال است. در اتوبان مدرس حداقل این هزینه ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیده می شود. در اتوبان چمران نیز حداقل هزینه برای تبلیغات محیطی ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال تخمین زده می شود. با هم نگاهی به برخی جزئیات آزمون استخدامی گروه انتخاب می کنیم.

بیلبورد آزمون استخدامی انتخاب

جزئیات هزینه های آزمون استخدامی گروه انتخاب 

 

اما موارد دیگری نیز در برگزاری این آزمون به چشم می خورد که می توان به عنوان یک مطالبه مطرح کرد تا مدیران گروه انتخاب نسبت به آن پاسخگو باشند. کارت خرید این آزمون برای هر نفر ۴۰۰ هزار ریال در نظر گرفته شده که در ادامه از آن به عنوان بخشی از هزینه آزمون یاد شده. با در نظر گرفتن شرکت ۱۰ هزار نفر در این آزمون هزینه آن با یک حساب سرانگشتی به ۴ میلیارد ریال می رسد که قطعا بخشی از هزینه های تبلیغاتی گروه انتخاب برای برگزاری این آزمون را پوشش می دهد در حالیکه اگر از روشهای کم هزینه تری برای این مسئله بهره گرفته می شد شاید شاهد کاهش هزینه های آن بودیم.

دوم اینکه بدعتی که امروز در یک آزمون استخدامی شاهد هستیم هزینه های سربار زیادی را تولید می کند که با توجه به ضرورت افزایش تیراژ در صنعت لوازم خانگی می توانست در اختیار بخش تولید باشد.

و در پایان باید به این مسئله اشاره کرد که انتخاب بهتر یک انتخاب منطقی با کم ترین هزینه با بیشترین بهره وری است که امیدواریم مدیران این گروه تولیدی به آن اشراف کامل داشته باشند.

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار