آزمون استخدام بانک‌ها صوری است؟

یکی از بانک‌های بزرگ دولتی به تازگی آگهی استخدام منتشر کرده و مبنای استخدام را بر آزمون استخدامی گذاشته است. این موضوع اما با انتقادهای زیادی از سمت متقاضیان استخدام در این بانک مواجه شده، این افراد با استناد به تجربیات قبلی خود معتقد هست...

به گزارش رصد روز، چندی پیش فراخوان استخدام در بانک ملت منتشر شد اما بسیاری از داوطلبان استخدام در بانک‌ها می‌گویند که این آزمون‌ها صوری است و استخدام بر مبنای نتیجه آزمون و شایستگی‌های واقعی افراد انجام نمی‌شود.

در ادامه تعدادی از نظرات مخاطبان تجارت‌نیوز را در این زمینه می‌خوانید:

– این آزمون ها هنش الکیه. بنده فوق لیسانس برنامه نویسی ویژوال بیسیک هستم اما هیچ کدوم از آزمونها رو پذیرفته نشدم و الان مجبورم در نانوایی کار کنم

– بخدا قسم فقط پارتی بازی می کنن فقط باید پارتی داشته باشی. برادر همسر من سه تا برادر هستن که همگی کارمند بانک مسکن هستن. چرا؟ چون پدرشون کارمند بانک مسکن بود و هر سه پسرشو اونجا استخدام کرد.

– من کارمند بانکم اینو بدونید همش سفارشیه اگه میگید نه به نام خانوادگیشون نگاه کنید بعد ببینید منتسب به کیا هستن

– داداش ب والله آگهی یکی از ارگان هاچهار تا نیرو میخواست دوتاشون دو هفته قبل از آزمون سر کار بودن

-آزمون صوریه چون دولت مجبورشون کرده آزمون بگیرن ولی عملا هرکیو بخوان استخدام می کنن

نماینده مجلس: آزمون استخدام صوری است!

طرح شبهه به آزمون‌های استخدامی در حالی است که پیش از این هم رسانه‌های رسمی کشور گزارش‌هایی از آزمون‌های صوری استخدامی نوشته‌اند.

یک رسانه محلی کهگیلویه و بویراحمد یعنی بویرنیوز هم پیش از این از آزمون صوری سازمان جهادکشاورزی این استان نوشته و توضیح داده بود که نه تنها اصول برگزاری آزمون در جلسه رعایت نشده که حتی پرسش‌های آزمون پر از اشتباه بوده است.

در این میان حسینعلی حاجی‌دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم هم قبلا به تسنیم گفته بود که آزمون‌های استخدامی صوری هستند.
او توضیح داده بود: استخدام‌ها بر طبق سناریویی از پیش تعیین شده انجام می‌شود .

دلیگانی با انتقاد از آزمون‌های استخدامی گفته بود: بسیاری از این استخدامی‌ها برای تبدیل وضعیت نیروهایی است که قبلا بر اساس علاقه مسوولان و گرایش‌های سیاسی مستخدمین به صورت قراردادی در ادارات صورت گرفته است.

آزمون استخدام صوری نیست!

با وجود این برخی داوطلبان این آزمون‌ها هم می‌گویند که آزمون‌ها صوری نیست و برخی از آنها حتی با وجود سفارش موفق نشده‌اند استخدام شوند.

– من پدرم کارمند بانک ملت بود بعد از بازنشستگی میخواست منو استخدام کنه تو بانک ملت ولی متاسفانه فوت شد بعد از اون هر چی رفتم بانک جواب سربالا دادن حتی ازمون هم داده بودم

-من یه روستا زاده هستم که هیچکس رو تو بانک  نداشتم و اصلا تو عمرم داخل این بانک نرفته بودم آزمون دادم قبول شدم ومصاحبه رفتم هرجی پرسیدن جواب دادم الانم بیست سال سابقه دارم این پولی که از بابت آزمون میگیرن به جیب بانک نمیره میره به جیب سازمان سنجش برای برگزاری امتحان بعدش اگه همه چیز پارتی و پول و رشوه است اگه اونطوری که شما میفرمایین تشریف بیارید یه صحبت با کارمندای مختلف ادارات و بانکا بکنید ببینید که پارتیشون کیه پدرشون چکاره اس اینقدر تهمت نزنیم.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط