آغاز المپیاد ورزشی زنان مددجو زندانی در یزد

چهارمین المپیاد فرهنگی و ورزشی مددجویان اندرزگاه زنان زندان مرکزی یزد امروز (جمعه) با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سالن شهید لاجوردی این مجموعه ورزشی در مرکز استان آغاز شد.

به گزارش رصد روز ، مسوول روابط عمومی اداره‌کل زندان‌ها و اقدامات تامینی یزد بدون اشاره به تعداد شرکت کنندگان در این رقابت ها گفت: در این المپیاد حدود ۸۰ درصد بانوان زندانی به مدت پنج روز بر اساس شرایط کرونایی در رشته‌های

دارت، اسپوکس، طناب‌کشی، طناب‌زنی، تنیس‌روی میز، مچ‌اندازی، آمادگی جسمانی، بدمینتون، دوومیدانی، شطرنج و بازی‌های بومی و محلی با هم رقابت می‌کنند.

حمیدرضا استادیان عصر جمعه ،تامین روحی و جسمی، ایجاد انگیزه و رقابت سازنده و غنی سازی اوقات فراغت مددجویان زندانی را جزو اهداف اصلی برگزاری این رقابت ها ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه  اداره‌کل ورزش و جوانان یزد در برگزاری المپیاد همکاری دارد، تصریح کرد: انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی نقش مهمی در پیشگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی دارد و باید در زندان‌ها گسترش یابد.

استادیان اظهار کرد: برای برگزاری المپیاد به خاطر شرایط خاص کرونایی تمام جوانب امر در پیشگیری بازیکنان به کرونا اعمال می شود  و مشکلی در انجام آن نیست و در بخش آقایان نیز به زودی مددجویان با هم به رقابت می پردازند.

هم اکنون در استان یزد سه زندان شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین  ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود چهار هزار نفر در استان زندانی هستند که جرم اغلب افراد که غیربومی هستند، در ارتباط با مواد مخد است.

استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۳۶۵ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار افراد متوفی به بیماری کووید- ۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۴۷۸ نفر رسید و ۳۱ استان همچنان از لحا شیوع کرونا در وضعیت قرمز، هشدار یا زرد قرار دارد.

سیما سادات لاری امروز (جمعه) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر  نهم آبان ۱۳۹۹  و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شد که از این تعداد ۲ هزار و ۷۵۴ نفر بستری شدند و  با این حساب، مجموع بیماران  به ۶۰۴ هزار و ۹۵۲ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۴۷۷ هزار و سه نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین پنج هزار و ۱۲۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون چهار میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۰۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: شرایط از لحاظ شیوع کرونا در تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان قرمز است و  هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: تاکنون هیچ تحقیق علمی در دنیا مدعی نشده است که درمان قطعی برای نجات بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ را شناسایی کرده باشد، بنابراین همچنان تنها راه کنترل این چالش جهانی رعایت اصول بهداشتی و پایبندی به پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: از طرف دیگر در ماه ربیع الاول هستیم و این نگرانی وجود دارد که برگزاری جشن های عروسی به افزایش بیشتر این بیماری در جامعه دامن بزند، مطمئنا هیچ زوجی دوست ندارد که شروع زندگی آنها با ابتلای دوستان و اقوام به بیماری توام باشد، بنابراین با توجه به خطر جدی بیماری کووید- ۱۹ به جد از مردم می خواهیم از برگزاری مراسم عروسی در این ایام خودداری کنند.

لاری ادامه داد: از همه مردم می خواهیم در رعایت اصول پروتکل های بهداشتی در این ایام جدی باشند و از انجام رفتارهای پر خطر که به انتقال و گسترش بیماری کووید- ۱۹ دامن می زند، بپرهیزند.

 

 

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط