آغاز حرکت دیجیتالی شدن بانک ایران زمین از فراز

ارائه اپلیکیشن فراز نخستین گام بانک ایران زمین به منظور ارائه خدمات در بستر دیجیتال به مشتریان بود که این امر با هوشمند سازی سیستم و طرح ریزی برای راه اندازی نخستین نئو بانک ادامه یافت.

ظهور شبکه‌های اجتماعی رابطه اندک مشتریان با بانک‌ها را به یک ارتباط گسترده تبدیل کرده است. اگر نگاهی به شیوه‌های ارتباطی در عصر نوین با ظهور رسانه‌های جدید بیندازیم خواهیم دید که جمع کثیری از افراد اجتماع از کودک تا بزرگ در شبکه‌های اجتماعی در حال فعالیت هستند، به طوری که حدود ۷۰درصد از افراد کشور بالای ۱۸ سال از اپلیکیشن واتس‌‌اپ و حدود ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال از اپلیکیشن اینستاگرام و استفاده‌کنندگان از تلگرام در رتبه سوم با حدود ۴۰درصد هستند.

حول دیجیتال و بانکداری دیجیتال از موضوعات داغ این روزهای صنعت بانکداری کشور است و تعداد قابل‌توجهی از بانک‌های کشور با جهت‌دهی وزارت اقتصاد و دارائی در حال برنامه‌ریزی برای ترسیم نقشه راه بانکداری دیجیتال خود هستند.

بطور کلی بانکداری دیجیتال به معنای، ارائه محصولات و خدمات مناسب، شخصی سازی شده، سفارشی سازی شده، در زمان مناسب و به طور آنی از طریق ابزارها یا کانال‌های متناسب و یکپارچه سازی شده مبتنی بر تحلیل‌های پیشرفته از داده‌های مشتریان است.

بر اساس این گزارش، مسئولان بانک ایران زمین معتقد هستند، به عنوان سرویس‌دهنده آنجایی باید سرویس خود را ارائه کنند که مشتریان وجود دارند و دلیل آنها برای حضور در شبکه اجتماعی ایجاد رابطه مستقیم بین بانکداری دیجیتال، شبکه‌های اجتماعی و تجربه مشتری است، تا بتوانند سرویس و خدمتی را ارائه دهند که در واقع برداشتی هوشمند از روند ارتباط مشتری با آنها و سایر کسب‌وکارها است.

بانک ایران زمین به عنوان یکی از بانک‌های پیشرو در دیجیتالی کردن خدمات بوده و با گسترده شدن بحران کرونا تلاش کرده بخش مهمی از خدمات بانکی خود را به صورت غیر حضوری و بدون نیاز به حضور در شعبه ارائه کند.

از جمله اقدامات این بانک مردم محور به منظور ارائه خدمات بهینه به مشتریان در بستر دیجیتال، ارائه اپلیکیشن فراز است. مشتریان با بهره مندی از این امکان می توانند از طریق تکنولوژی بدون حضور در شعب خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

اما هوشمند سازی سیستم گام بعدی بانک ایران زمین برای توسعه و گسترش خدمات دیجیتالی صنعت بانکداری است.

بر این اساس، مشتریان زمانی که از خدمات بانک استفاده می‌کنند، براساس نوع رفتار آن‌ها (ارزش مشتری) خدمات خاصی برای آن‌ها طراحی و ارائه می شود.

خبر خوش اینکه، بانک ایران زمین با برنامه ریزی درصدد اجرای اولین نئو بانک واقعی در کشور است که می توان از آن به عنوان تحول بزرگ بانک ایران زمین در صنعت بانکداری یاد کرد، این طرح با استفاده از تجربیات بانکی کشور آلمان طرح ریزی شده و در این پروژه ۹۰ سرویس و ۴۰۰ خدمت در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط