آمار باور نکردنی تأخیر پروازهای داخلی اهمال مدیریتی یا ضعف برنامه ریزی؟

از ابتدای سال 98 تا بهمن ماه جمعاً 56.653 پرواز داخلی توسط 16 شرکت هواپیمایی صورت گرفته که از این تعداد 19.004 پرواز با تأخیر صورت گرفته که شامل 33.5 درصد کل پروازها می شود. آمار تأخیر پروازها با این وضعیت قابل توجه است که قطعا وجود مشکلا...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، ۸ ماه از آخرین آماری که سازمان هواپیمایی کشوری درباره تأخیر پروازهای داخلی شرکتهای هواپیمایی اعلام کرده می گذرد و از آن به بعد هیچ آماری در این زمینه منتشر نشده است. این مسئله جدا از اینکه با مسئله دسترسی آزاد به اطلاعات تباین دارد مانع از ارزیابی کیفی شرکتهای هواپیمایی نزد مردم خواهد شد که البته امیدواریم ضمن اینکه سازمان هواپیمایی کشوری توضیح روشنی درباره علت عدم انتشار آمار تأخیر پروازها داشته باشد در جهت شفاف سازی آمار ۸ ماهه را نیز در اختیار عموم قرار دهد تا عملکرد شرکتهای هواپیمایی به خوبی مشخص گرددو مورد ارزیابی بهتری قرار گیرند. اما با آمار ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه متوجه مسئله ای می شویم که باید در رفع آن همت جدی داشت.

از ابتدای سال ۹۸ تا بهمن ماه جمعاً ۵۶.۶۵۳ پرواز داخلی توسط ۱۶ شرکت هواپیمایی صورت گرفته که از این تعداد ۱۹.۰۰۴ پرواز با تأخیر صورت گرفته که شامل ۳۳.۵ درصد کل پروازها می شود. آمار تأخیر پروازها با این وضعیت قابل توجه است که قطعا وجود مشکلاتی در ساختار برنامه ریزی را نشان می دهد.

اما در بین شرکتهای هواپیمایی شرکت هواپیمایی تابان از حیث درصد تأخیر و پراکندگی آن در ۱۰ ماهه ۹۸ می تواند در صدر جدول تأخیر پروازها قرار گیرد. در جدول زیر بیشترین درصد تأخیر پروازها از ابتدای سال ۹۸ به تفکیک ماه و شرکتهای هواپیمایی را مشاهده می کنید:

ماه

شرکت هواپیمایی

درصد تأخیر پرواز

فروردین

تابان

۴۸%

اردیبهشت

آتا ایر

۳۴%

خرداد

وارش

۴۴%

تیر

آتا ایر

۴۳%

قشم ایر

مرداد

قشم ایر

۳۷%

کاسپین

شهریور

کاسپین

۴۸%

مهر

کارون

۳۴%

آبان سپهران

۴۷%

آذر

تابان ۶۱%

دی

زاگرس

۵۷%

بهمن تابان

۵۹%

 

بیشتر بخوانید:

ابهامات عجیب در بزرگترین زنجیره تولید و توزیع مرغ گوشتی کشور + سند

افت ۴۰ تا ۴۵ درصدی قیمت طلا و سکه / هشدار به خریداران

کاهش شدید قیمت دلار به زودی / دلار تا محدوده ۲۰ هزار تومان ریزش خواهد داشت

ابهاماتی در تصمیمات مجمع عمومی بیمه دانا

 

مطالب مرتبط