آیت‌الله رئیسی: عاملان ترور حاج قاسم در هیچ‌کجای زمین امنیت نخواهند داشت

رئیس قوه قضائیه در مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم و همراهان شهیدش، اظهار داشت: سردار سلیمانی یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد.

به گزارش رصد روز، آیت‌الله ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه صبح امروز در مراسم سالگرد ترور شهید سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهان شهیدشان در دانشگاه تهران، با بیان اینکه مکتب شهید سلیمانی در امتداد مکتب امام خمینی و مکتب عاشورا باید ابعادش برای نسل حاضر و نسل آتی مشخص شود، گفت: اولین بعد مکتب شهید سلیمانی اخلاص بود کسی که برای خدا مقاومت می‌کند و جهاد می‌کند امام بزرگوار ما کتاب بسیار دارند و در جایگاه یک شخصیت متحول کننده یک جامعه، سنگ زیر بنای تفکر امام خمینی این جمله است که “عالم در محضر خداست اینکه انسان قبل، بعد و با هر چیز خدا را ببیند.”

 

وی افزود: دومین شاخص مکتب سلیمانی بصیرت اوست اینکه انسان چشمِ سر نداشته باشد خیلی آسان‌تر از آن است که چشم دل نداشته باشد؛کسی که از چشم دل بهره‌مند است دوست و دشمن را می شناسد کسی که بصیرت دارد هیچ وقت ذلیل و خار نمی شود و یکی از ویژگی های شخصیتی شهید سلیمانی بصیرت بود.

 

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کارنامه زندگی شهید سلیمانی نشانه یک انسان بصیر بود، خاطرنشان کرد: سومین شخصیت او ولایتی بودن او بود برخی ولایت شعار هستند و برخی ولایت مدار اگر در مسیر ولایت آنچه ولی گفت در تمام زندگی نصب العین قرار دادیم، ولایتمدار هستیم وصیت نامه سردار سلیمانی ولایت نامه و درس آموز است.

 

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه شاخص دیگر زندگی شهید سلیمانی حامی مظلومان بودن است، گفت:  ترک باشد یا ایزدی، شیعه باشد یا سنی فرقی نمی‌کند وی کسی بود که نگاهش به همه مظلومان و مستعضفین عالم بود چرا که انقلاب اسلامی حامی تمامی مظلومان عالم است.

 

وی افزود:  از ویژگی‌ها و شاخص‌ها‌ی مکتب سلیمانی مردمی بودن او بود؛ سردار در سپاه سرافراز و مقتدر بود  اما وقتی در میان مردم سیل‌زده خوزستان است یا وقتی در کنار‌ کودکان یتیم است چهره یک پدر مهربان را دارد؛‌ نگاه او به مردم از نوع نگاه تشریفاتی سیاسیون نیست و حقیقتا مردم را دوست داشت او یک چهره انقلابی بود که هم انقلابی می‌اندیشید و هم انقلابی عمل می‌کرد؛ هیچ مانعی برای او مانع تلقی نمی‌شد و او خود و یاران خود را قادر می‌دانست که تمامی مانع ها را از سر راه بردارند.

 

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ظرفیت شهید سلیمانی ظرفیتی است که در پرتو عبودیت خداوند متعال بینش عمیق به او داده شده بود. انسانی که ظرفیت داشته باشد در برابر گناه و وسوسه های شیطانی و استکبار جهانی و در برابر همه خناسان دنیا نه می‌گوید. ظرفیت داشتن امر مهمی است و شهید سلیمانی چهره‌ای با استقامت و مومن در مسیر خدا بود

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه می خواستند داعش را در منطقه حاکم کرده و مقاومت را خلع سلاح کنند و اسلام آمریکایی را به جای اسلام ناب به مردم معرفی کنند و با فتنه و توطئه منطقه را به آتش بکشانند، گفت: داعش می خواست اسلام را وارونه معرفی کند اما نتوانست چرا که شهید سلیمانی و یاران سپاه قدس که ظرفیتی عظیمی را در منطقه ایجاد کرد اجازه این کار را نداد این بیداری منطقه از خون مطهر شهدا است شهدای مدافع حرم که در جای جای منطقه خونشان به زمین ریخته شده است.

 

وی افزود: ممکن است دشمن دست نشاندگانی را در منطقه سر کار بگذارد ولی بیداری از بین رفتنی نیست ممکن است در یک منطقه فتنه کنند ولی جهل زدایی از بین رفتنی نیست شهید سلیمانی جمهوری اسلامی را حرم می‌داند و معتقد است اگر این حرم بماند حرم های دیگر آسیب نخواهد دید اما اگر حرم جمهوری اسلامی آسیب ببیند همه حرم ها آسیب خواهد دید پس او ۴۰ است که مدافع حریم حرمی است که به نام حسین بن علی و به نام اجرای دین و آموزه های دینی برپا شده است.

 

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ایدئولوژی مقاومت جریان سلطه و استکبار را به هم ریخته است مقاومت و ایستادگی کاری کرده که دشمن دچار استیصال شده است ترور حاج قاسم نشان از استیصال دشمن است نه نشانه دست برتر بودن او و مقاومت اتاق فکر کفر و الحاد را منهدم کرده است.

 

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی تولید قدرت در منطقه کرد و قدرتی که در منطقه ایجاد شد هرگز نباید به سردی بگراید، اپهار داشت: او به دنبال خلوتی بود که با امام رضا حرف بزند و از ایشان استمداد کمک بطلبد؛ یکی از ویژگی ها و رفتار سردار سلیمانی تضرع و دعا و سلوک الهی بود.

 

وی افزود: خالقان داعش و القاعده با ترور قهرمان مبارزه با تروریسم در منطقه و جهان تصور می‌کردند که جریان مقاومت سست می‌شود اما این پیام را دریافت کرد که به هیچ عنوان نمی‌توانند خالقان داعش با ترور سرداران ما و شهید سلیمانی مقاومت را سرد کنند؛ امروز بیش از هر زمانی پافشاری در برابر دشمنان در مردم منطقه وجود دارد و روح سردار سلیمانی بیش از پیش روحیه مقاومت را در مردم منطقه به جوشش درآورده و بیدار کرده است.

 

رئیس قوه قضائیه گفت: جلوه‌هایی از انتقام سخت پیدا شده است اما دشمن منتظر انتقام سخت باشد. انتقامی سخت را خواهند دید و آنچه تاکنون دیده‌اند جلوه‌ای از انتقام بوده است امت اسلامی خودش زمان و مکان انتقام را تعیین خواهد کرد اما دشمن بداند که زندگی از این پس برای او سخت‌تر خواهد بود و کیفر عاملان این جنایت جلوه‌هایی از انتقام سخت خواهد بود.

 

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: اخراج آمریکا از منطقه انتقام خون حاج قاسم خواهد بود؛ مگر خداوند از خون اباعبدالله(ع) گذشته است که از خون سردار سلیمانی بگذرد؛ تصور نشود اگر کسی در کسوت رئیس جمهور آمریکا به عنوان قاتل حاضر شد در حاشیه امن قرار دارد؛ تمام کسانی که در این ترور نقش داشتند در هیچ جای این کره زمین امنیت نخواهند داشت

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید   

 

 

 

 

تسنیم

مطالب مرتبط

آخرین اخبار