آینده شاخص خودرویی در بازار بورس

شاخص خودرویی ها از زمان ریزش شاخص کل افت سنگینی را تجربه کرده و حالا که این مسئله نزدیک به 50% ریزش را در این گروه نشان می دهد. شاخص خودرو متشکل از 60 نماد است که 26 نماد آن مربوط به شرکتها و سازمانهای فعال در حوزه ساخت و تولید می باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شاخص خودرویی ها از زمان ریزش شاخص کل افت سنگینی را تجربه کرده و حالا که این مسئله نزدیک به ۵۰% ریزش را در این گروه نشان می دهد. شاخص خودرو متشکل از ۶۰ نماد است که ۲۶ نماد آن مربوط به شرکتها و سازمانهای فعال در حوزه ساخت و تولید می باشد.

در صورت عدم حمایت مناسب چه اتفاقی برای شاخص خودرو خواهد افتاد؟

نماگرها شاخص فعلی این دسته را تا روز قبل روی ۳۱۹.۸۲۷ واحد نشان می دهد و از طرفی اندیکاتورها در حال حاضر اشباع فروش را نمایش می دهند. مسئله ای که علیرغم اینکه می توانست سبب شود تا این شاخص از اصلاح برگردد اما این اتفاق نیفتاد و همچنان در بین نمادهای فعال این گروه شاهد ریزش هستیم. شاخص خودرویی که روی که از ۱۱ خردادماه امسال تا ۶ مرداد ماه به قله ۶۳۱.۶۸۴ واحدی رسیده بود از ۷ مرداد تا روز قبل با کاهش بیش از ۵۰ درصدی روی رقم فعلی ایستاد. در این صورت و با ادامه روند فعلی باید به این قضیه اشاره کرد که اگر حقوقی های بازار کار خود را درست انجام ندهند و حمایت های لازم صورت نگیرد این شاخص تا ۲۸۶.۱۳۴ واحد ریزش خواهد داشت و اگر از اینجا نیز مورد حمایت نباشد خواهد توانست با شدت نزول بیشتر به ۲۰۹.۰۸۹ واحد برسد.

بیشتر بخوانید:

پیش بینی شاخص کل بورس با دو سناریوی محتمل در روزهای جاری

تشریح علل وضعیت کنونی بازار بورس/ شورای‌عالی بورس پاسخگو می‌خواهد نه سخنگو

در جلسه غیرعلنی مجلس در مورد بورس چه تصمیماتی اتخاذ شد؟

در صورت حمایت مناسب شاخص خودرویی چه تارگتی دارد؟

اما در صورت حمایت از بازار سرمایه شاخص با دو مقاومت اصلی روبرو خواهد شد که اولین تارگت آن می تواند ۳۶۲.۰۳۲ باشد و دومین تارگت آن نیز رقم ۴۱۳.۶۶۴ واحدی را نشان می دهد. با توجه به اینکه قیمت خودروها و میزان تولید خودروسازان از ابتدای سال روند رو به رشد داشته باید امیدوار بود که شاهد صعود شاخص خودرویی باشیم.

بیشتر بخوانید:

ورود مسکن به بورس و خروج فولاد از بورس / علت تناقض در رفتار دولت چیست؟

شاخص بورس بدون مداخله ۳.۶% در یک روز رشد کرد

چطور از ریزش بورس جلوگیری کنیم؟

از طرف دیگر زیر مجموعه های خودرویی که حالا کف سازی مناسبی روی قیمتهای فعلی خود داشته اند خواند توانست که برای خرید از جذابیت برخوردار باشند. شاخص کل و بیم ها و امیدهای این موضوع در تصمیم گیری فعالان بازار نقش عمده ای خواهد داشت اما مسئله ای که باید به آن اشاره کرد اینست که که اکثر نمادهای فعال در شاخص خودرویی در بهترین قیمت ممکن برای خرید قرار دارند و باید دید آیا بازیگران آنها این فرصت را از دست خواهند داد یا خیر؟

شاخص خودرویی

بیشتر بخوانید:

دولت قصد پیاده کردن سیاستهای خود را در بازار سرمایه دارد

بورس پربازده ترین بازار مالی هفته گذشته

دلایل اصلاح شاخص بورس چیست؟

ایستگاه آخر: آیا صندوق توسعه ملی بورس را نجات می دهد؟

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار