ابهام ۱۲ هزار میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی

پرداخت 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی در دوره علی وحدت به استارت آپها با این ابهام روبروست برخی از این شرکتها تمایلی به افشای نام خود ندارند که در این زمینه صندوق نوآوری باید پاسخگو باشد.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، بی شک یکی از مؤثرترین راهکارهای ایجاد اشتغال و حرکت با جامعه نرم افزاری دنیا تقویت استارت آپ ها و مشاغل این چنینی است تا اولا در مواقعی مانند کرونا و شرایط مشابه چرخ اقتصاد کشور با چالش کمتری روبرو باشد و ثانیاً به گسترش ایده ها و آزمون آن اقدام گردد. اما این مسئله نه باید به قیمت از دست دادن شفافیت تمام شود. وقتی یک سازمان خصوصی اقدام به اخذ تسهیلات از بانک می کند باید به صورت شفاف مسیر آن مشخص شود تا از به وجود آمدن شائبه جلوگیری شود.

در دوره علی وحدت (رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی) بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان وام به اکوسیستم استارت آپ های کشور پرداخت شده که بنا به اظهار نظر وحدت برخی از از این شرکتها تمایلی به افشای نام خود ندارند. این موضوع ابهامات فراوانی را در خصوص هویت دریافت کنندگان این تسهیلات ایجاد کرده که باید پرسید وقتی که حجم قابل توجهی از نقدینگی در اختیار این بخش قرار میگرد چرا نباید شفافیت موضوعی در موردشان ایجاد شود.

این ابهام آنقدر قابل توجه بود که اخیراً سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور در نامه ای به علی وحدت خواستار شفافیت موضوع و افشای نام شرکتهای برحوردار از تسهیلات این صندوق شده است.

 

 

در این زمینه خطابه رهبر انقلاب باید نصب العین تمام سازمانهای دولتی و خصوصی قرار گیرد که فرمودند:

“جز در موارد امنیتی باید همه چیز با مردم به صورت شفاف در میان گذاشته شود”

 

حالا و در شرایطی نظام اقتصادی کشور با بحران قابل توجه روبروست باید و باز طبق فرمایش رهبر انقلاب پرچم مطالبه گری نباید روی زمین گذاشته شود امیدواریم صندوق نوآوری و شکوفایی نسبت به انتشار اسامی این شرکتها اقدام کند تا بیش از این چنین شائبه هایی مجب رنجش مردم از عملکرد دستگاهها و نهادهای مخنلف نشود.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار