اثر تنش‌های منطقه‌ای بر بازار سرمایه

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل چون به موفقیت نرسید، می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود.

به گزارش رصد روز، معامله‌گران سکه و ارز هفته گذشته را با نگرانی پشت سر گذاشتند؛ چراکه پس از حمله تلافی‌جویانه ایران علیه اسرائیل، یک احتمال از ادامه درگیری‌های نظامی مستقیم پررنگ شد و همین مسئله موجب نوسان قیمت در هفته قبل شد.

به گفته برخی رسانه‌ها در بامداد روز جمعه اسرائیل یک حمله محدود علیه ایران انجام داد که به خاک ایران نرسید و توسط پدافند هوایی ایران در عراق سرنگون شد. با توجه به اینکه فضاسازی‌ها نسبت به پاسخ احتمالی اسرائیل بسیار پررنگ‌تر از حمله بامداد صبح جمعه بود، نگرانی‌ها در بازار ارز تا حدودی خنثی شد و قیمت دلار دیجیتال از سقف روزانه خود نزدیک دو هزار و ۸۷۵ تومان کاهش یافت و در ابتدای کانال ۶۶ هزار تومان جای گرفت.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند که اقدام اسرائیل چون به موفقیت نرسید، می‌تواند موجب تقویت جبهه فروش در معاملات ارز در روز جاری شود.

ترس بورس می‌ریزد؟
سازمان بورس محدودیت دامنه نوسان را پس از سه روز کاری یکشنبه ، دوشنبه و سه شنبه که قبلا مصوب شده بود را تنها برای روز چهارشنبه و تنها برای یک روز تمدید کرد.

علیرضا ناصر پور، نایب رئیس هیات مدیره سازمان بورس گفته که تصمیم جدیدی در خصوص تداوم محدودیت دامنه نوسان اتخاد نشده و فردا این محدودیت به روال عادی خود یعنی ۷ درصد شرکت‌های بازار اول، ۵ درصد شرکت‌های بازار دوم و ۳ درصد تابلو زرد بازار پایه فرابورس بازخواهد گشت.

بازار سرمایه در هفته گذشته به دلیل افزایش ریسک‌های منطقه‌ای عقب‌نشینی کرد و بازارساز برای کنترل اثر تنش‌ها بر بازار سرمایه دامنه نوسان بازار سرمایه را به مثبت و منفی یک درصد محدود کرد.

در پایان هفته، دیگر بیانیه‌ای برای ادامه محدودیت دامنه نوسان منتشر نشد و نایب رئیس هیئت مدیره سازمان بورس از بازگشت بورس به روال عادی سخن می‌گوید.

با توجه به بازدهی منفی بورس در هفته گذشته و با توجه به کاهش سطح ریسک‌های منطقه‌ای انتظار می‌رود بازار سرمایه به‌ زودی به تعادل برسد.

تتر ریخت
قیمت تتر در معاملات شبانه کاهش یافته و این رقم ها نشان می‌دهد که دلار پتانسیل کاهش قیمت تا کانال ۶۵ هزار تومانی را دارد.

در چنین شرایطی اونس جهانی طلا که پیش‌تر با افزایش تنش‌های منطقه‌ای خاورمیانه رشد کرده بود همچنان موقعیت خود را حفظ کرد و کمی رشد کرده که می تواند مانع از کاهش جدی طلا در صورت تعادل در دلار شود.
برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار