احتمال عرضه سهام پرسپولیس در فرابورس تا چند روز آینده وجود دارد

معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن بررسی آخرین جزییات عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در فرابورس، از احتمال عرضه سهام پرسپولیس در فرابورس تا چند روز آینده خبر داد.

به گزارش رصد روز، ابوالقاسم شمسی جامخانه به آخرین وضعیت عرضه سهام استقلال و پرسپولیس در شرکت فرابورس اشاره کرد و افزود:‌ دوشنبه هفته گذشته جلسه معارفه پرسپولیس (پیش از طرح در هیات پذیرش) در فرابورس برگزار شد. بدین صورت که مدیران شرکت پرسپولیس و همکاران مالی این شرکت، این باشگاه را باتوجه به صورت‌های مالی و فعالیت‌هایی را که در دستور کار دارند، معرفی کردند.

وی با اشاره به برگزاری این جلسه ادامه‌داد: شرکت فرابورس یک سری نواقص از اطلاعات شرکت پرسپولیس را مطرح کرد تا پس از تکمیل اطلاعات و ارائه گزارش حسابرسی دوره مالی ۶ ماهه منتهی به ۳۰ آذرماه، موضوع در هیات پذیرش فرابورس مطرح شود.

شمسی اظهار داشت: اطلاعاتی شامل درخواست پذیرش باشگاه در فرابورس، پرداخت حق پذیرش، تکمیل اطلاعات درباره برخی از قراردادهای کادر فنی و بازیکنان و اسناد مالکیت مجموعه‌های ورزشی، از جمله مدارکی هستند که ناقص بودند و قرار شد تا پس از تکمیل آنها در اختیار شرکت فرابورس قرار بگیرد.

معاون سازمان خصوصی‌سازی بیان ‌داشت: باشگاه پرسپولیس، صورت‌های مالی ۶ ماه منتهی به ۳۰ آذر ماه را تهیه کرده است و حسابرس و بازرس قانونی شرکت، هم اکنون در شرکت مستقر و انجام حسابرسی هستند.

وی افزود: پس از این اقدامات، شرکت فرابورس بررسی‌های لازم را انجام و گزارشی را تهیه می‌کند تا برای طرح در اختیار هیات پذیرش قرار گیرد.

شمسی با اشاره به احتمال عرضه سهام پرسپولیس به فرابورس تا چند روز آینده تاکید کرد: همه سعی ما این است تا هر چه زودتر سهام پرسپولیس در فرابورس پذیرش شود. زیرا کارهای اصلی آن انجام شده و باقی کارها، کار سختی نیست که بخواهد عرضه را با تاخیر زیادی مواجه کند.

معاون سازمان خصوصی‌سازی خاطرنشان‌کرد:‌عرضه سهام سرخابی‌ها در فرابورس پس از اخذ مصوبه هیات پذیرش فرابورس عملیاتی خواهد شد. بدین صورت که پس از پذیرش باید درج نماد انجام شود و سپس شاهد عرضه اولیه خواهیم بود.

وی اظهار داشت: فعالیت‌های باشگاه پرسپولیس به خوبی در حال انجام است، اما باشگاه استقلال تا حدودی با تاخیر فعالیت همراه است و با یک یا ۲ هفته تاخیر اطلاعاتش به فرابورس ارائه داده شده و قرار است امروز جلسه معارفه (پیش از طرح در هیات پذیرش ) استقلال در فرابورس انجام شود.

شمسی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سهام استقلال و پرسپولیس هم‌زمان و در یک روز عرضه اولیه خواهند شد؟ خاطرنشان‌کرد: یکی از دلایل اصلی تاخیر در فعالیت باشگاه استقلال و پرسپولیس، سال مالی آنها است. سال مالی پرسپولیس ۳۱ خرداد ماه و برای استقلال ۳۱ تیر ماه است؛ بنابراین صورت‌های مالی ۶ ماهه برای پرسپولیس ۳۰ آذر ماه و برای استقلال ۳۰ دی ماه است و به همین دلیل آماده‌سازی صورت‌های مالی توسط باشگاه استقلال کمی زمان‌بر است.

معاون سازمان خصوصی‌سازی افزود:‌ براساس هماهنگی با فرابورس، وزارت ورزش و وزارت اقتصاد، ممکن است عرضه سهام این دو باشگاه به ‌صورت همزمان در فرابورس عرضه شود.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

اقتصاد آنلاین

مطالب مرتبط

آخرین اخبار