اراده جدی بانک سرمایه برای خروج از زیان انباشته

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]اگرچه تحولات مدیریتی در بانک سرمایه موجب شد تا دست سودجویان از این بانک قطع شود اما مسئله زیان انباشته بانک از جمله مسائلی است که بسیا...

[box type=”shadow” align=”alignright” class=”” width=””]اگرچه تحولات مدیریتی در بانک سرمایه موجب شد تا دست سودجویان از این بانک قطع شود اما مسئله زیان انباشته بانک از جمله مسائلی است که بسیاری از سپرده گذاران و سرمایه گذاران نسبت به آن نگران هستند.[/box]

به گزارش اختصاصی رصد روز، بانک سرمایه که در دوره قبلی مدیریت خود دچار زیان قابل توجهی شد در دوره مدیریت جدید روی ریل تحول قرار گرفت و ارجاع بسیاری از پرونده ها به مقام قضایی جهت رسیدگی و ضبط اموال سوءاستفاده کنندگان به نفع بانک مهمترین اقداماتی بود که صورت گرفت تا بخشی از زیانهای وارده به بانک جبران شود.

اگرچه تبعات ناشی از این اتفاق تا مدتها در بین رسانه ها انعکاس داشت اما نمیتوان از کنار اقدامات مدیریت جدید بانک سرمایه در جهت جبران مسائل گذشته به سادگی گذشت.

بررسی ها مشخص می کند از سال قبل تاکنون بانک سرمایه در جهت حفط منافع سهامداران عملیات گسترده ای را در دستور کار خود قرار داد به این منظور از محل فروش سهام وثیقه پتروشیمی اصفهان متعلق به گروه ریخته گران در در تاریخ ۳۱ فروردین سال قبل مبلغ ۱.۶۴۸.۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال از مطالبات مشکوک الوصول بانک به حیطه وصول درآمد و مبلغ مذکور در تاریخ ۱۱ خرداد سال قبل توسط اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه ۲۲ جرایم اقتصادی تهران به حساب بانک سرمایه واریز و در حساب های بانک کارسازی شد.

در تیر و آبان سال قبل نیز بانک سرمایه در جهت عمل به اجرای قانون رفع موانع تولید رقابت‌ پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و تأکیدات دولت املاک تملیکی و مازاد نیاز خود را به صورت نقد و اقساط با برگزاری مزایده در معرض فروش قرار داد.

این بانک در خردادماه سال جاری به همین منظور اقدام به برگزاری مزایده دیگری کرد که نشان از اراده جدی جهت جبران ضرر و زیان و خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت دارد.

گفتنی است این بانک در جدیدترین اقدام در نظر دارد تعداد ۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ سهم متعلق به خود (معادل ۲۰ درصد) در شرکت تامین سرمایه سپهر را از طریق مزایده عمومی واگذار نماید.

اشاره به این نکته ضروریست که اموال تملیکی و مازاد این بانک از سال قبل تا کنون تجدید ارزیابی نشده که این موضوع می تواند بر ارزش دارائیهای بانک اضافه نماید.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط