اردی جهنم پارس خزر در تولید و فروش / ناکامی در دستیابی به آمار ۵ ماه قبل

شرکت پارس خزر که در دی و بهمن 99 آمار تولید و فروش خوبی را از خود بجا گذاشته بود در اردیبهشت ماه نا امید کننده ظاهر شد و کاهش محسوس در تولید و فروش را به ثبت رساند.

به گزارش اختصاصی رصد روز ، نگاهی به وضعیت تولیدی شرکت پارس خزر در دو ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۰ حکایت از آماری نا امید کننده در ماه دوم سال جدید یعنی اردیبهشت ماه دارد. هرچند نوسانات تیراژ تولیدی برای پارس خزری ها در چند ماهه گذشته هم تکرار شده بود. بهترین عملکرد پارس خزر از دی ماه سال قبل تا اردیبهشت ماه سال جاری مربوط به بهمن ۹۹ می شود. این شرکت تولیدی فعال در حوزه لوازم خانگی موفق شد در این ماه ۱۹۵ هزار و ۵۳۰ دستگاه را تولید را کند در فروردین ماه این آمار به شدت افت کرد تا جایی که حتی ۵۰ درصد آمار فروردین محقق نشد. در این ماه تیراژ تولید این گروه بیش از ۷۳ هزار و ۸۰۳ دستگاه نبود و آمار فروش نیز اصلا جالب چنگی به دل نمی زد. این مقدمه ای بود که به آمار ۱۴۰۰ این شرکت نگاه کنیم جایی که اردیبهشت اردی جهنم پارس خزری ها شد.

 

اردی جهنم پارس خزر در تولید و فروش

 

سال ۱۴۰۰ اگرچه برای پارس خزر با پشت سر گذاشتن افت محسوس اسفندماه شروع شد اما طبق آمار پارس خزری ها حتی به تیراژ تولید دی ماه خود دست پیدا نکردند. آنها در دی ماه ۱۱۹ هزار و ۲۶۴ دستگاه را به بازار فرستادند که در فروردین ماه سال جاری این رقم ۱۰۲ هزار و ۳۱۳ دستگاه بود.

 

اردیبهشت ماه اتفاقات دیگری برای پارس خزر در حال رقم خوردن بود. آنها که با ۱۵۱ میلیون و ۲۰۰ هزار سهم در بازار اول بورس فعالیت می کنند ارزش بازار خود را نسبت به فروردین ماه هزار و ۵۶۵ میلیارد ریال کمتر می دیدند در تولید نیز بسیار کم رمق تر ظاهر شدند. تا جاییکه آمار تولید آنان در ماه دوم سال جاری با کاهش ۱۶ هزار و ۹۸ دستگاهی به ۸۶ هزار و ۲۱۵ دستگاه رسید.

 

لازم به ذکر است بیشترین تغییرات روی تیراژ این گروه در میزان محصولات خریداری شده برای شرکت دیده می شود. به عنوان مثال در اردیبهشت ماه این گروه تولیدی ۳۵ هزار و ۷۹۹ دستگاه کمتر خریداری کرد. در تعداد فروش در اردیبهشت ماه نیز باید این نکته را اضافه کرد که این شرکت در دی ماه ۹۵ هزار و ۵۶۴ دستگاه فروش داشت در حالی که این آمار در اردیبهشت به ۷۴ هزار و ۵۰۹ دستگاه کاهش پیدا کرد.

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار