ارزیابی صحیح وزن بیمه تجارت نو در بازار را افزایش داد

شرکت بیمه تجارت نو که با رشد ۳۱۴ درصدی سود انباشته در پایان ۳ ماهه نخست سال سال این میزان را به بیش از ۱.۱۷۹.۴۶۵ میلیون ریال افزایش داد عملکرد خوبی در موضوع سرمایه گذاری ها داشت. به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو، افزای...

شرکت بیمه تجارت نو که با رشد ۳۱۴ درصدی سود انباشته در پایان ۳ ماهه نخست سال سال این میزان را به بیش از ۱.۱۷۹.۴۶۵ میلیون ریال افزایش داد عملکرد خوبی در موضوع سرمایه گذاری ها داشت.

به گزارش رصد روز به نقل از روابط عمومی بیمه تجارت نو، افزایش توانگری مالی شرکتهای بیمه ای به موارد زیادی بستگی دارد که یکی از با اهمیت ترین آنها ایجاد ارزش افزوده و سرمایه در گردش است. تحقق این دو مسئله با توجه به شرایط حاکم بر اقتصاد کشور و سایه سنگین قیمت گذاری دستوری بر آن که ساز و کار بازار را جدا از جریان واقعی آن تعیین می کند کار دشواریست.

اشاره به این نکته ضروری می نماید که در ۳۶ ماه گذشته به سبب شیوع سویه های مختلف کرونا در کشور در کنار مسئله انرژی در تابستان سال جاری عملاً سود و زیان بسیاری از شرکتها تحت الشعاع قرار گرفت. اگرچه در صورتهای مالی منتشر شده بسیاری از شرکتها شاهد افزایش سود خالص بودیم اما میزان تولید این شرکتها حاکی از آن است که درصد قابل توجهی از سود شرکتها مربوط به نوسانات ارزی و افزایش قیمت فروش آنهاست و گرنه در میزان تولید، بسیاری از شرکتها به دلائلی که گفته شد دچار کاهش بودند. این مقدمه کوتاه نشان می دهد که کسب سود از محل سرمایه گذاری ها برای هر شرکتی خصوصاً شرکتهای سهامی عام که با سهامداران حقیقی در ارتباطند کار ساده ای نیست زیرا هر اتفاقی رویکرد سهامداران را نسبت به یک شرکت دچار تغییر خواهد کرد.

نوع سرمایه گذاری شرکتهای بیمه ای به سبب ماهیت سرمایه ای که در اختیار آنهاست با سرمایه گذاری سایر شرکتها متفاوت است. شرکتهای بیمه ای وجوه بیمه گذاران را که به صورت ذخایر فنی در در اختیار دارند به منزله دارایی سودآور به کار می گیرند و در فعالیت های اقتصادی به کار می بندند بنابراین این شرکتها می توانند متولی خوبی برای تأمین مالی و سرمایه گذاری باشند. توجه به سه فاکتور سوددهی،قابلیت تبدیل به پول نقد و اطمینان از بازگشت اصل سرمایه نباید در سرمایه گذاری این شرکتها مغفول بماند.

شرکت بیمه تجارت نو که با رشد ۳۱۴ درصدی سود انباشته در پایان ۳ ماهه نخست سال سال این میزان را به بیش از ۱.۱۷۹.۴۶۵ میلیون ریال افزایش داد عملکرد خوبی در موضوع سرمایه گذاری ها داشت. بررسی میزان درآمد این شرکت بیمه ای از محل سرمایه گذاریها حاکی از تحقق درآمد ۲۱۳.۴۷۰ میلیون ریالی است که توجه به برخی جزئیات از رصد خوب بازار توسط مدیران مالی خبر میدهد.

بیمه تجارت نو که در ۶ ماهه نخست سال موفق به صدور بیش از ۹.۷۴۶.۷۱۰ میلیون ریال بیمه نامه شد در پایان سال قبل ۱۶.۰۷۳.۵۴۳ صدور بیمه نامه داشته و در بدترین روزهای حاکم بر بازار سرمایه موفق به کسب درآمد ۳۵۳.۷۸۷ میلیون ریال از محل سود سهام گردید. همچنین در شرایطی که تأمین نقدینگی برای سرمایه گذاران با توجه به موضوعات بازار ارز و مسائل مربوط به برجام دارای بیشترین حساسیت بود بیمه تجارت نو موفق به کسب سود ۵۴۴ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریالی از محل فروش سرمایه گذاریها در پایان سال قبل شد.

ترکیب سرمایه گذاریهای بیمه تجارت نو در پایان سال قبل و سه ماهه سال جاری که عمدتاً مربوط به سرمایه گذاریهای جاری و سریع المعامله در بازار سرمایه بود نشان می دهد که ارزش این سرمایه گذاریها در پایان بازه زمانی مورد اشاره ۸۴۲.۴۶۱ میلیون ریال بود. همچنین مجموع سرمایه گذاریهای بیمه تجارت نو در پایان سال قبل ۳ هزار و ۳۴۹ میلیارد بود که این میزان با رشد ۵۴ درصدی به ۵ هزار و ۱۴۱ میلیارد ریال در پایان سه ماهه سال جاری رسید.

لازم به ذکر است درآمد سرمایه گذاری های بیمه تجارت نو در پایان سال قبل و سه ماهه سال جاری به ترتیب ۹۰۴ میلیارد و ۴۵۷ میلیون ریال و ۲۱۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال است. سود ناشی از فروش سرمایه گذاری های این شرکت در پایان سه ماهه سال جاری ۱۳۲ میلیارد و ۴۵۸ میلیون ریال بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار