از جردن تا نیوکمپ / ورود عجیب مدیرکل دفتر حراست بیمه مرکزی به «نیوکمپ» / حمایتی که در حد یک جستجوی ساده ارزش نداشت؟

سریال «نیوکمپ» که از ساخته های جدید شبکه نمایش خانگی است را می توان یکی از بیمه ای ترین سریال ها دانست؛ البته نه از نظر محتوا، بلکه از نظر مشارکت نام های « ترکاشوند »! به گزارش اختصاصی رصد روز، داستان سریال «نیوکمپ» که در شبکه خانگی در حا...

سریال «نیوکمپ» که از ساخته های جدید شبکه نمایش خانگی است را می توان یکی از بیمه ای ترین سریال ها دانست؛ البته نه از نظر محتوا، بلکه از نظر مشارکت نام های « ترکاشوند »!

به گزارش اختصاصی رصد روز، داستان سریال «نیوکمپ» که در شبکه خانگی در حال پخش‌ است، در مورد خانواده ای است که با بحران شدید مالی دست و پنجه نرم می کنند، اما پسر خانواده برای رهایی از این بحران تصمیم می گیرد در سایت های شرط بندی، روی بازی ایران و آرژانتین شرط ببندد تا شاید بتواند که خانواده خود را از بحران مالی نجات دهد.
«منوچهر هادی» که اوج ساخته های او را میتوان « آینه بغل» دانست، آثار قابل نقدی چون عاشقانه، دل، گیسو، نیسان آبی و رحمان ۱۴۰۰ را ساخته است و این بار نیز کمدی قابل نقدتر «نیوکمپ» را عرضه کرده تا نشان بدهد ساخته های او با وجود تمام انتقاداتی که به آن واردست بدون تغییر باقی مانده است.

حمایتی که در حد یک جستجوی ساده ارزش نداشت؟

اما نقد سینمایی این سریال مد نظر ما نیست، بلکه آنچه توجه خبرنگار ما را به این سریال جلب کرده است، رنگ و بوی بیمه ای این اثر، آن هم در تیتراژ پایانی است!
«علی اکبر ترکاشوند، مدیرکل دفتر مرکزی حراست» بیمه مرکزی گویا نقش قابل توجهی در تولید یا حمایت از این سریال داشته است، به گونه ای که در تیتراژ پایانی سریال، نام او در لحظه تقدیر و تشکر پایانی دست اندر کاران سریال دیده می شود و نکته قابل توجه اینجاست که با وجود این حمایت حتی سمت او در تیتراژ پایانی درست درج نشده و به جای مدیرکل حراست بیمه مرکزی، از او با عنوان «ریاست محترم بیمه مرکزی» یاد شده است! و عوامل سازنده فیلم حتی به خود زحمت ندادند که یک جستجوی ساده داشته باشند و یا از خود علی اکبر ترکاشوند درباره سمتش در بیمه مرکزی سؤال بپرسند و البته باید گفت شاید بیمه مرکزی نیز برای زحمتش ارج و قربی قائل نشد تا یکبار قسمتی از این سریال را و یا تیتراژ پایانی آن را حداقل یکبار نگاه کند عوامل سازنده را متوجه گاف بزرگشان کنند.

این همه ترکاشوند یکجا؟

اما ادامه تیتراژ، نکات جالب تری را به مخاطب ارائه می کند. طراح صحنه این سریال «قاسم ترکاشوند» است؛ «محمد ترکاشوند» صحنه آرای سریال است و نام «فاطمه ترکاشوند» نیز در فهرست گرافیست های آن آمده است. «علیرضا ترکاشوند» در بین دستیاران گروه تدارکات دیده میشود و در بخش پایانی سریال نیز از «محمد حسن ترکاشوند» قدردانی شده و البته نام «علی جباری» به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه رازی و «معظمی» به عنوان روابط عمومی شرکت بیمه رازی نیز در این بین حضور دارند.

در سال های اخیر، حمایت از ساخت سریال ها و فیلم ها به عنوان راهکاری برای هزینه کرد منابع شرکت ها و سازمان ها، همواره مورد سوال بوده است، اما اکنون ورود نام «مدیرکل دفتر مرکزی حراست» بیمه مرکزی و تعداد قابل توجهی از افراد همنام او، می توان این علامت سوال را بزرگتر کند.

در پایان گفت اگر بناست که نتیجه حمایت صنعت بیمه در این حوزه با چنین قصوری همراه باشد بهترست که تمرکز مدیران بیمه مرکزی معطوف به مسائل دیگری باشد که نتایج بهتری از آن عاید خواهد شد.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط