استفاده از خمیر دندان بر روی جوش‌ها؛ درست یا اشتباه؟

برای همه ما گاهی پیش آمده است که با یک جوش ناگهانی بر روی صورت غافلگیر شده و بر اساس شنیده‌هایمان از خمیر دندان برای رفع آن استفاده کرده‌ایم. اما باید بدانیم خمیر دندان برای استفاده بر روی پوست مناسب نمی‌باشد.

به گزارش رصد روز، ممکن است به دختر نوجوان خود توصیه کرده باشید که برای جوش های خود از خمیر دندان استفاده کند در صورتی که اشتباه است. درست که مواد موجود در خمیر دندان در هنگام خشک شدن می توانند باعث جمع شدن پوست و کوچک شدن جوش شوند اما خمیر دندان به هیچ عنوان مناسب پوست نیست.

جوش

جوش

خمیر دندان حاوی ماده شیمیایی به نام تریکلوزان است که می تواند برای ازبین بردن باکتری های ایجاد کننده و بدتر شدن جوش جلوگیری کند همچنین موادی که در خمیردندان یافت می شود مانند جوش شیرین، الکل و پراکسید هیدروژن در هنگام خشک شدن می توانند به کوچک شدن جوش کمک کنند. منتول موجود در خمیر دندان نیز می تواند به طور موقت باعث کاهش درد و سوزش می شود.

با توجه به مطالب گفته شده شاید بنظر برسد میر دندان در درمان جوش بسیار موثر است در صورتی که دلایلی وجود دارد که باید از این کار اجتناب کنید.

این مطلب را نیز در نظر داشته باشید که دیگر هیچ شرکتی از تریکلوزان در خمیر دندان استفاده نمی کند زیرا تحقیقات نشان داده اند که این ماده می تواند بر روی هورمون های تیروئید تاثیر منفی بگذارند.

خمیر دندان برای دندان های شما ساخته شده نه سطح حساس پوست صورت شما. اگرچه مواد شیمیایی موجود در خمیر دندان و قدرت آن برای دندان های شما بی ضرر است اما ph جوش شیرین موجود در خمیر دندان برای پوست بسیار قوی است و می تواند باعث جوش و سوزش شود.

خمیردندان

خمیردندان

سدیم اوریل سولفات ماده دیگری است که در خمیر دندان وجود دارد و تماس آن با پوست صورت می تواند آن را تحریک کند و نتیجه معکوس داده و باعث ایجاد آکنه شود.

برای درمان جوش و آکنه از محصولات بدون نسخه مانند شستشو دهنده های صورت، ماسک صورت و مرطوب کننده هایی استفاده کنید که حاوی موادی از قبیل: اسید سالیسیلیک ، پراکسید بنزوئیل و رتینوئیدهای موضعی هستند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای

برای استفاده از درمان های خانگی نیز می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید به این صورت که چند قطره از ان را بر روی لکه بزنید و یا می توانید از پوست بید به عنوان یک منبع طبیعی از اسید سالیسیلیک به صورت عصاره استفاده کنید. همچنین محصولاتی که حاوی زغال چوب، گوگرد و خاک رس نیز هستند توصیه می شوند البته به صورت محصولات مراقبت از پوست در نتیجه از مصرف مستقیم آن ها پرهیز کنید.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

 

طلا

مطالب مرتبط

آخرین اخبار