اعطای بیش از ۳۷۹ میلیارد ریال تسهیلات به کارآفرین مناطق محروم شادگان

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شادگان، از اعطای 379 میلیارد و 459 میلیون ریال تسهیلات به 324 کارآفرین محروم این شهرستان خبر داد.

به گزارش رصد روز،جعفر سلطانی در گفت وگو با مرکز روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی گفت: این تسهیلات در سه رسته طرح نیکو، طرح سخاوت و تبصره ۱۶ به متقاضیان اعطا شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد طرح های ارائه شده برای دریافت تسهیلات توسعه ای است، گفت: دریافت کنندگان این تسهیلات در مشاغلی چون دامداری، خدمات، کشاورزی و مشاغل خانگی مشغول به کار هستند.

دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شادگان با این توضیح که طرح سخاوت توسط بانک سینا و با اعتبار ۳۴ میلیارد ریال اجرا شده است، افزود: براین اساس ۴۶ متقاضی موفق به دریافت تسهیلات شدند .

وی ادامه داد: همچنین در طرح نیکو نیز بانک سینا ۷۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات به ۵۹ متقاضی اعطا کرد .

به گفته سلطانی تسهیلات اعطایی از محل تبصره ۱۶ بالغ بر۲۷۱ میلیارد و ۹۵۰ میلیون ریال است که طریق بانک های ملت، صادرات و موسسه اعتباری ملل در مجموع به ۲۱۹ متقاضی اعطا شده است.

وی افزود: ۲۱۹ متقاضی دریافت کننده تسهیلات از بانک های ملت، صادرات و موسسه اعتباری ملل به تفکیک ۵۱، ۱۵۲ و ۱۶ نفر هستند.

سلطانی در ادامه به برنامه این نهاد برای طراحی شبکه ارزش دام اشاره کرد و گفت: از طریق این زنجیره تلاشمان بر این است تا به صورت تعاونی ورود کرده و شرکت تعاونی ها را در قالب یک کارگاه تجهیز کرده و هر کدام از اعضا را سهامدار کنیم.

وی افزود: با توجه به اینکه دهک های یک تا چهار عموماً توان پرداخت اقساط و معرفی ضامن برای دریافت تسهیلات را ندارند، در حال مذاکره با شرکت های بزرگ هستیم تا از طریق این تعاونی ها بتوانیم برخی تجهیزات را خریداری کرده و تعاونی ها را فعال کنیم.

www.alavi-bonyad.com/10937

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط