افزایش تدابیر امنیتی در بغداد ویژه مراسم سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت

فرماندهی پلیس بغداد و عملیات مشترک عراق اعلام کردند برای حفاظت از مردم، تدابیر امنیتی در پایتخت را افزایش داده‌اند.

به گزارش رصد روز، به نقل از سومریه نیوز، فرماندهی پلیس بغداد امروز (یک‌شنبه) از حضور نیرو‌های عراقی برای تامین امنیت تجمع‌های مربوط به سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس خبر داد.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد که اقدامات مربوط به تامین امنیت تجمع‌های پایتخت عراق در نخستین سالگرد شهادت فرماندهان مقاومت آغاز شده است.

در این بیانیه آمده است: با نظارت «ماجد الموسوی» فرمانده پلیس بغداد تمامی یگان‌های فرماندهی عملیات کار تامین امنیت تجمع‌های یادبود و بزرگداشت این شهدا و نیز راهپیمایی‌ها را آغاز کردند.

«تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق، نیز پیشتر گفت: استقرار گسترده نیرو‌های امنیتی در بغداد اقدامی پیشگیرانه در سایه چالش‌های تروریسم، سلاح‌های غیرقانونی و همه گیری ویروس کروناست و حضور بیشتر نیرو‌های امنیتی امری عادی است.

او تاکید کرد: خطر امنیتی در بغداد وجود ندارد و امکانات نیرو‌های امنیتی و توانمندی آنان ثبات کرده است که بغداد امن است.

الخفاجی گفت: فرماندهی عملیات مشترک در مناطقی که تشخیص داد برای پرتاب موشک و راکت از آنجا اقدام می‌شود نیرو‌های امنیتی را افزایش داد و تلاش‌های اطلاعاتی، رصد هوایی و برپایی مراکز دیده‎بانی را افزایش داد و از تجهیزات جدید برای این مسئله استفاده کرد.

همزمان با نخستین سالگرد ترور فرماندهان مقاومت مردم عراق از سراسر این کشور در حال تجمع در بغداد هستند تا با شهدا تجدید پیمان و این جنایت آمریکا را محکوم کنند. این تجمع قرار است ساعت ۱۳ به وقت محلی برگزار شود. سیل جمعیت مردم عراق به سوی میدان التحریر بغداد روان شده است.

 

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید   

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط