افزایش ۷۴۰ درصدی زیان انباشته ایپکو طی ۶ ماه !!!

شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور در نیمه ابتدایی سال جدید با زیان بیست و هشت میلیارد و دویست و سی و پنج میلیارد ریالی روبروست که اگرچه در مقایسه با زیان شرکت اصلی چیزی نیست اما قضیه زمانی در مورد ایپکو نگران کننده می شود که این مقدار زیان ...

به گزارش اختصاصی رصد روز ، شرکت ایران خودرو که در پایان ۶ ماهه سال ۹۹ علیرغم همه انتظارهایی که به واسطه تبلیغات و مصاحبه های مدیرانش می رفت با افزایش زیان انباشته خیلی ها را نا امید کرد. این در حالیست که بنا بود که شاهد حرکت شرکت ایران خودرو به سمت سود سازی باشیم اما این اتفاق میسر نشد تا در نهایت با زیان ۲۳۹ هزار میلیارد ریالی این شرکت خودروسازی روبرو شویم. اما تنها مسئله مربوط به شرکت متبوع فرشاد مقیمی نمی شود بلکه حالا می بینیم که شرکتهای زیر مجموعه آبی پوشان جاده مخصوص نیز در نیمه نخست سال کارنامه خوبی ارائه نکردند. شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو  یا ایپکو است که صورتهای مالی نیمه نخست سال آن جالب توجه نیست.

شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور در نیمه ابتدایی سال جدید با زیان بیست و هشت میلیارد و دویست و سی و پنج میلیارد ریالی روبروست که اگرچه در مقایسه با زیان شرکت اصلی چیزی نیست اما قضیه زمانی در مورد ایپکو نگران کننده می شود که این مقدار زیان در کنار زیان انباشته آن در پایان سال قبل گذاشته می شود.

رشد ۷۴۰ درصدی زیان انباشته یکی از شرکتهای زیر مجموعه آبی پوشان جاده مخصوص طی ۶ ماه پیام نگران کننده ای را مخابره می کند. این نگرانی زمانی بیشتر می شود که می بینیم که نگاهی به محور فعالیتهای این شرکت نشان می دهد که نقش بسیار مهمی در محصولات آبی پوشان ایفا می کند.

سؤالی که باید به آن پاسخ داده شود این است که این رشد قابل توجه در مقابل زیان ۲۳۹ هزار میلیارد ریالی شرکت اصلی از کدام واقعیت رونمایی می کند که هنوز بسیاری از تصمیم گیران امر با شفافیت در مورد آن حرف نمی زنند. فرشاد مقیمی و سایر مدیران این شرکت چه توضیحی برای عملکرد خود و شرکتهای زیر مجموعه در ۶ ماهه ابتدایی سال دارند؟

 

بیشتر بخوانید: 

با زیان انباشته ایران خودرو می شود ۵۹ هزار و ۷۵۰ شغل ایجاد کرد

بدهی های ایران خودرو دیزل ۵۲.۰۰۰ میلیارد ریال بیشتر از دارائیهایش

عملکرد ضعیف ایران خودرو ریشه در ساختار مدیریتی دارد؟

مدیران چندشغله ایران خودرو تردیدهای پیش رو

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار