افق روشن خودروی تارا اتوماتیک برای ورود به بازارهای صادراتی/ ذائقه مردم با خودروهای جدید تغییر می کند

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور با اشاره به پروژه تولید خودروی تارا اتوماتیك، ابراز امیدواری كرد كه در آینده این خودرو یكی از محصولات موفق، با كیفیت و مناسب نه تنها در ایران، بلكه در منطقه و كشورهای هدف صادرات برای ایران باشد.

به گزارش رصد روز، دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور با اشاره به پروژه تولید خودروی تارا اتوماتیک، ابراز امیدواری کرد که در آینده این خودرو یکی از محصولات موفق، با کیفیت و مناسب نه تنها در ایران، بلکه در منطقه و کشورهای هدف صادرات برای ایران باشد.

آرش محبی نژاد  طراحی خودروی تارا را برگرفته از اسطوره ها و معیارهای ایرانی دانست و عنوان کرد: طرح جلوی خودرو برگرفته از یوزپلنگ ایرانی است و طرح چراغ پشت و به ویژه طراحی خارجی زیبای این خودرو، موجب شده تا این محصول از طراحی های موفق در خودروهای ایرانی به شمار رود.

وی تولید تارا اتوماتیک را موجب تبلور خودباوری و تبدیل تهدید به فرصت دانست و گفت: با حرکت بر روی همین مدار می توان اقدامات بزرگ‌تری انجام داد و مسیر ایران خودرو و زنجیره تامینش را عوض کرد. هم چنین این خودروساز می تواند ذائقه مردم را با ارایه خودروهای جدید و به روز، تغییر دهد.

محبی نژاد در ادامه با بیان این‌که خودروی تارا نقطه عطفی در صنعت خودروسازی کشور و به خصوص در ایران‌خودرو بوده و مصداق بارز تبدیل یک تهدید جدی و اساسی به فرصتی باور نکردنی است، بیان کرد: با بدعهدی شریک خارجی و ترک کردن ایران، پروژه پژو ۳۰۱ معطل ماند اما با آغاز پروژه تولید خودروی تارا، این حجم بالای سرمایه گذاری بلا استفاده صنعت خودرو شامل قطعه سازان و به خصوص قطعه سازان خصوصی و نیز خود ایران خودرو، دوباره به کار گرفته شد و بسیاری از خطوط تولیدی در خدمت تولید این محصول قرار گرفت.

دبیر انجمن صنایع همگن قطعه سازی خودرو کشور در ادامه تصریح کرد: در شرایطی که تحریم ها موجب حاکم شدن جو نا امیدی بر صنعت خودروسازی و جامعه شده بود، خودروی تارا با همت و مشارکت بی بدیل و استثنایی میان قطعه سازان و خودروسازان متولد شد.

وی با اشاره به نقش تولید تارا در حفظ اشتغال، خاطرنشان کرد: بعد از اعمال تحریم ها و در زمانی که شاهد افول تیراژ تولید صنعت خودروسازی و قطعه سازی بودیم، از حدود ۵۵۰ هزار نفر شاغلین مستقیم زنجیره تامین خودروسازی، حدود ۱۳۰ هزار نفر تعدیل و حدود ۱۸۰ هزار نفر تعلیق شدند. اما با انجام پروژه های جدید و از جمله خودروی تارا، این افراد به کار خود بازگشته اند. در واقع تولید خودروی تارا به خصوص در شرکت های قطعه سازی موجب شد تا بخشی از نیروهایی که بیکار شده بودند دوباره به کار برگردند

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار