اقدام خبرساز بانک سرمایه‌گذاری اروپا!

بلومبرگ نوشت: ممکن است بانک سرمایه گذاری اروپا با استفاده از بلاکچین اوراق قرضه یورویی را تسویه کند.

به گزارش رصد روز، بانک سرمایه گذاری اروپا، موسسه مالی بین‌المللی متعلق به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، امروز پس از پیشنهاد تجارت، تسویه حساب و فروش اوراق قرضه دیجیتال با استفاده از فناوری بلاکچین، خبرساز شده است.

طبق گزارش منتشر شده توسط بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری اروپا، بانک‌های بزرگی مانند گلدمن ساکس و بانکو سانتاندر را برای بررسی معامله احتمالی مربوط به یک اوراق قرضه با ارزش یورویی در بلاکچین منصوب کرده است. این گزارش بلومبرگ با استناد به منبع ناشناس است.

«بازوی سرمایه گذاری اتحادیه اروپا، گلدمن ساکس و بانکو سانتاندر و جنرال ای‌جی را استخدام کرد تا یک اوراق قرضه یورویی که با استفاده از بلاکچین ثبت و تسویه می‌شود را مورد بررسی قرار دهند»

«بلاکچین به طور فزاینده و پیوسته‌ای به گزینه فناوری بسیاری از بانک‌ها و همچنین سایر صنایع تبدیل شده است. در واقع، بلاکچین فرصت‌های صرفه‌جویی در هزینه، بیش از ۱۰ برابر برای بازار اوراق قرضه را ایجاد می‌کند، این موضوع نیاز به واسطه‌ها را کاهش می‌دهد و صدور توسط پروژه‌های کوچک‌تر را امکان پذیر می‌کند.»

نهادهای دیگری مانند بانک کره نیز از جهش در این باند دور نمانده‌اند. بر اساس گزارشی از یونهاپ اینفوماکس، بانک کره به دنبال ارائه دهنده خدمات بلاکچین است تا بتواند یک سیستم اوراق قرضه بلاکچین ایجاد کند که امکان توزیع سوابق اوراق قرضه را بین همه شرکت‌کنندگان فراهم کند.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ، از روند تصمیم‌گیری پیچیده‌ای که این بانک قرار است در آینده یورو دیجیتال عرضه کند خبر داد.

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار