اما و اگرهای توزیع ماسک ۱۴۰۰ تومانی در داروخانه‌ها

نماینده انجمن داروسازان خوزستان با اشاره به الزام داروخانه‌ها به توزیع ماسک با قیمت مصوب گفت: باید اجازه دهند ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها در کنار ماسک‌های دولتی عرضه شود؛ این کار باید تا زمانی انجام شود که میزان تولید ماسک‌های ۱۴۰۰ توما...

به گزارش رصد روز ، نماینده انجمن داروسازان خوزستان با اشاره به الزام داروخانه‌ها به توزیع ماسک با قیمت مصوب گفت: باید اجازه دهند ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها در کنار ماسک‌های دولتی عرضه شود؛ این کار باید تا زمانی انجام شود که میزان تولید ماسک‌های ۱۴۰۰ تومانی به اندازه کافی برسد.

دکتر داوود عبدالحسین‌پور اظهار کرد: با شیوع کرونا، کمبود اقلام حفاظتی مانند ماسک، دستکش، الکل و محلول‌های ضدعفونی بیداد می‌کرد. خوشبختانه با توجه به اینکه خوزستان، صادرکننده الکل است، توانستیم در مدت کوتاهی، الکل مورد نیاز با قیمت بسیار مناسب را در اختیار داروخانه‌ها قرار دهیم.

وی افزود: خوزستان جزو آخرین استان‌ها از نظر درگیری و ابتلا به کرونا بود و شاید یکی از دلایل عمده این موضوع، توزیع سریع الکل و محلول‌های ضدعفونی کننده در داروخانه‌ها بود.

نماینده انجمن داروسازان خوزستان گفت: با توجه به اینکه شرکت‌های تولیدکننده ماسک و دستکش در خوزستان نداشتیم، با محدودیت شدید مواجه شدیم و بیمار شدن برخی از داروسازان و پرسنل آن‌ها نیز این نگرانی را ایجاد کرد که باید به فکر حفظ این سرمایه‌ها باشیم بنابراین در ابتدا در به در به دنبال ماسک برای پرسنل داروخانه‌ها بودیم و با سختی توانستیم ۳ هزار ماسک تهیه کنیم و در اختیار ۴۰ داروخانه قرار دهیم.

عبدالحسین‌پور بیان کرد: با استفاده از تجربیات به دست آمده، از ۲۶ فروردین‌ماه تا ۲۶ خردادماه توانستیم یک میلیون و ۱۶۰ هزار ماسک وارد خوزستان کنیم و با نرخ ۱۰۰۰ تومان در محلات حاشیه شهر توزیع کنیم.

وی ادامه داد: همچنین با یک شرکت تولیدی در قم قراردادی منعقد کردیم و از ۲۷ اردیبهشت‌ماه تا ۱۴ تیرماه، ۲ میلیون ماسک وارد خوزستان کردیم. در وضعیت قرمز خوزستان پس از عید فطر نیز با همکاری بسیج اصناف کشور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار ماسک دیگر وارد خوزستان شد.

نماینده انجمن داروسازان خوزستان تصریح کرد: هفته گذشته نیز در حال هماهنگی انعقاد قرارداد و وارد کردن ماسک‌های استاندارد و با قیمت مناسب به خوزستان بودم که به من اطلاع دادند دست نگهدارم زیرا در خوزستان تغییراتی صورت گرفته است، در نتیجه با دست خالی برگشتم.

عبدالحسین پور با اشاره به راه‌اندازی واحد تولیدکننده ماسک در خوزستان گفت: راه‌اندازی خط تولید ماسک در خوزستان و توزیع با قیمت ۱۴۰۰ تومان جای خوشحالی دارد اما با توجه به ظرفیت تولید این کارخانه، میزان تولید ماسک ۱۴۰۰ تومانی کم است. سازمان صمت و کسانی که این تصمیم را اتخاذ کرده‌اند، باید اجازه می‌دادند ما سیستم توزیع را ادامه دهیم و به موازات این کار، ماسک ۱۴۰۰ تومانی را توزیع می‌کردند و سپس گسترش می‌دادند و اگر توزیع ماسک به اندازه کافی می‌رسید پس از آن ما را محدود می‌کردند؛ این تصمیم غیرکارشناسی بوده است.

وی تصریح کرد: باید اجازه دهند ماسک‌های موجود در داروخانه‌ها در کنار ماسک‌های دولتی عرضه شود. این کار باید تا زمانی انجام شود که میزان تولید ماسک‌های ۱۴۰۰ تومانی به اندازه کافی برسد.

نماینده انجمن داروسازان خوزستان ادامه داد: انجمن داروسازان خوزستان بدنه کارشناسی قوی دارد و آمادگی دارد نظرات کارشناسی و تجارب خود را در موارد مورد نیاز ارائه دهد.

وی بیان کرد: ماسک‌هایی که در دکه‌ها، سوپر مارکت‌ها و مکان‌های دیگر توزیع می‌شوند غیراستاندارد هستند. ماسک وسیله سلامت‌محور است و باید از توزیع ماسک‌های غیراستاندارد جلوگیری شود. اکنون همه توجه‌ها به داروخانه‌ها است که ماسک را به جای ۱۴۰۰ تومان با قیمت ۱۶۰۰ تومان عرضه می‌کنند در حالی که در مجاورت داروخانه، مغازه‌ها نیز ماسک توزیع می‌کنند.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: روز شنبه ۱۰۰ هزار ماسک با قیمت یک هزار تومان برای مصرف‌کننده در محلات حاشیه ای توزیع می شود.

به گزارش ایسنا، شهاب رزمی مدیرکل بازرسی استانداری خوزستاننیز در ادامه در این خصوص اظهار کرد: با وجود اتخاذ تصمیم توزیع ماسک ۱۴۰۰ تومانی در سطح استان، طبق دستور استاندار خوزستان مانع ورود و توزیع ماسک نشدیم و داروخانه‌ها و انجمن داروسازان خوزستان می‌توانند ماسک‌هایی که با فاکتور با تاریخ قبل از این تصمیم، خریداری کرده‌اند را به فروش برسانند.

وی افزود: با این حال، داروخانه‌ها حق ندارند ماسک‌هایی که با نرخ ۱۲۰۰ تومان خریداری کرده‌اند را با قیمت بالاتر از ۱۴۰۰ تومان عرضه کنند.

 

 

ایسنا

مطالب مرتبط