انتقاد تند بنیانگذار اتریوم به ایلان ماسک

ویتالیک بوترین هم‌بنیانگذار اتریوم در یک مقاله بلندبالا در خصوص محدودیت‌های مقیاس‌پذیری بلاک‌چین، ادعاهای ایلان ماسک مدیرعامل تسلا را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش رصد روز، ویتالیک بوترین هم‌بنیانگذار اتریوم در یک مقاله بلندبالا در خصوص محدودیت‌های مقیاس‌پذیری بلاک‌چین، ادعاهای ایلان ماسک مدیرعامل تسلا را مورد انتقاد قرار داد.

این مقاله که در صفحه شخصی بوترین منتشر شده به مقایسه عدم تمرکز و مقیاس‌پذیری معماری شبکه‌های بلاک‌چین پرداخته است. این مقاله در واقع پاسخی به توئیت ۱۵ می ایلان ماسک بود که گفته بود اگر اندازه بلاک دوج‌کوین ۹۰۰ درصد افزایش پیدا کند این رمزارز به زودی به عنوان زنجیره پیشرو ظهور خواهد کرد.

ماسک هفته گذشته در توئیتر گفته بود : « دوج‌کوین در حالت ایده‌آل زمان تولید بلاک را ۱۰ برابر سریع‌تر و اندازه بلاک را ۱۰ برابر بزرگتر می‌کند و کارمزد تراکنش را ۱۰۰ برابر کاهش می‌دهد. به این صورت دوج بر دیگر رمزارزها پیروز می‌شود.»

ویتالیک بوترین ادعای ماسک را به چالش کشیده و تاکید کرده که دستیابی به رشد سریع در مقیاس‌پذیری و توان عملیاتی بدون منجر شدن به تمرکز و خصوصیات بنیادی دیگری که بلاکچین را می‌سازند ممکن نیست.

بوترین اعلام کرد نیاز به تمرکززدایی برای حذف ریسک شبکه یک مشکل دارد و آن حفاظت از شبک توزیعی لیه حملات برنامه‌ریزی شده است.

پیش از این چارلز هاسکینسون، بنیانگذار رمزارز اتریوم نیز در واکنش به توئیت ایلان ماسک گفته بود: « اگر ایلان واقعا قصد داشته باشد دوج‌کوین را با کمک مهندسان نخبه خود در شرکت تسلا بازسازی کند، که مطمئنم بهترین برنامه‌نویسان را برای این کار دارد، باید هزینه آن کمتر و حجمش بیشتر شود.»

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

 

تجارت نیوز

مطالب مرتبط