اگر شما نزنید آنها میزنند

پس از ترور ناجوانمرادانه و بزدلانه سردار شهید حاج محسن فخری زاده به دست سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا که با بازیگری سربازان حلقه به گوششان یعنی منافقان کور دل به ثمر نشست ، لازم است  با شناخت دقیق راهبرد دشمن و برنامه ریزی دقیق...

به گزارش رصد روز ، دشمن طرح های مکارانه داردولی شما هیچگونه برنامه جهت خنثی سازی طرح های آنان ندارید به محدوده های تحت اختیار شما حمله و آنها را تصرف میکنند و شما ناراحت نمیشود دشمن در مبارزه با شما به خواب نمیرود ولی شما در غفلت و فراموش کاری هستید به خدا سوگند چنین افرادی ( بی برنامه ، بی تفاوت و غافل ) شکست خورده و مغلوب اند . «نهج البلاغه خطبه۳۴ »

پس از ترور ناجوانمرادانه و بزدلانه سردار شهید حاج محسن فخری زاده به دست سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی و آمریکا که با بازیگری سربازان حلقه به گوششان یعنی منافقان کور دل به ثمر نشست ، لازم است  با شناخت دقیق راهبرد دشمن و برنامه ریزی دقیق تر مسئولین ذیربط سیاسی و امنیتی از تکرار این گونه اتفاقات که هم به پیکره افکار عمومی و هم به سطوح مدیریتی کشور صدمات و لطمات زیادی میزند جلو گیری شود .

در همین راستا نخستین اقدامی که مسئولین زیر ربط باید به آن توجه داشته باشند این است که پس از ترور سردار سلیمانی به فاصله کمتر از یک سال تروری دیگر در سطح مقامات عالی رتبه دفاعی رخ داده است و این امر حس تحقیر و نا امنی به جامعه القا و احساس قدرت و بزن درویی به دشمن داده است . امنیت و عزت امروز و فردای ایران و راه بازدارنده از ترور های بعدی داشمندان و قهرمانان ملی ، تلافی و مقابله به مثل هوشمند امروز است .

سال هاست یکی از اصلی ترین راهبرد های استکبار جهانی غرب به سردستگی آمریکا و رژیم صهیونیستی ، مهار قدرت علمی ، امنیتی ، دفاعی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران است  که بابهره گیری از ابزار های مختلفی همچون  تهدید، تطمیع ، تحریف و ترور به آن دست پیدا کرده است ، که در برهه های گوناگونی در تاریخ انقلاب از آن ابزار ها نیز بهره جسته است  . تاریخ این انقلاب پر است از مثالهای آن از ترور رئیس جمهور و نخست وزیر گرفته تا مردم عادی و نخبگان علمی و نظامی .

در همین رابطه جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اینگونه رفتار هایی که ناشی از شکست در عرصه های مختلف سیاسی ، علمی و امنیتی است و تنها قدرت نمایی کشور مورد حمله را نشان میدهد ، باید دارای راهبردی مشخص با برنامه های اقدام جایگزین باشد .

اولین راهبردی که در این خصوص پیشنهاد میشود ، مقابله به مثل هوشمندانه است که مسئولین میتواند با بهره گیری از آن به هر چه خنثی شدن نقشه های دشمن کمک شایانی کند .  این را مردان امنیتی و نظامی ما باید بدانند تنها با رجز خوانی نمیتوان جلوعمل دشمن را گرفت و باید به سرعت به آن پاسخی در خور داد و پس از آن وارد رجزخوانی شوند .

دومین راهبرد ی که در این خص.ص پیشنهاد میشود ، ندادن آدرس های غلط توسط مسولین سیاسی و امنیتی کشور است ، وقتی مسئولین کشور صحبت از بازگشت به تعهدات در تاریخ ماقبل میکند ( ژانویه ۲۰۱۷ ) و یا اینکه هیچ مسئولی در کشور مورد تهدید نیست ، دشمنان تصور میکنند که کشور فاقد استراتژی جایگزین برای صورت مسائل جدید میباشد و لذا برشدت حملات خود می افزایند .

سومین راهبرد که پیشنهاد میشود ، استفاده از سیاست تهدید زدایی به جای سیاست تنش زدایی در سیاست خارجی بوده چرا که تنها با این سیاست است که دشمن قبل از فکر و اجرای نقشه خود حساب کار دستش امده و فکر و خیال واهی نمیکند .

چهارمین راهبرد پیشنهادی استفاده از سیاست ایجاد تهدید معتبر است که دشمن را در خانه خود نگه داشته و اجازه تعدی به جان و مال و ناموس کشور مورد نظرش را نمیدهد .

پس در نتیجه با عنایت به راهبردهای چهار گانه فوق ، کشوری می تواند در میان قدرت نمایی کشور های زورگو و ستمگر دنیا و سیاست ماکیاولیستی امروزی ایستادگی کند که با توکل به نیروی ایمان و با پشتوانه اراده  مردمانش که همانا به اراده و ایستادگی مسئولین خود بستگی دارد ،  خود را در تمام عرصه ها قدرتمند کرده وبا اتکا به قدرت داخلی  به هر گونه تهدیدی در هر سطحی فائق آ ید.

 

 

و ان حزب الله هم الغالبون

 

 

محمدحسن دهقانی کارشناس مسائل استراتژیک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار