ایران خودرو پاسخ داد دلایل افزایش هزینه پارکینگ/ تبلیغات در حوزه خدمات پس از فروش

گروه صنعتی ایران خودرو نسبت به مطلب منتشر شده در برخی رسانه ها و شبکه های اجتماعی درباره هزینه نگهداری خودروها در پارکینگ و تبلیغات واکنش نشان داد.

به گزارش رصد روز، ایران خودرو در توضیح اطلاعات منتشر شده در کدال بورس که در فضای مجازی بازتاب داشته،‌ عنوان کرده است که به دلیل افزایش نرخ بهای اجاره پارکینگ، هزینه نگهداری خودروها افزایش یافته است. از سوی دیگر در سال گذشته، تعداد تولید ایران خودرو از مرز ۵۰۰ هزار دستگاه عبور کرده و بخشی از خودروها به واسطه تحریم های ظالمانه و مشکلات ایجاد شده در تامین برخی قطعات، با کسری تولید شده و مستلزم نگهداری در پارکینگ و انتظار برای دریافت قطعات بوده است. محدودیت های شکل گرفته و طولانی بودن فرآیند تامین و انتقال ارز برای تامین قطعات خاص، جمع آوری خودروهای کف و در انتظار در پارکینگ ها را با تاخیر مواجه می کند.
از سوی دیگر ممنوعیت در عدم حمل خودرو به نمایندگی های ایران خودرو در سطح کشور بدون پلاک انتظامی و طولانی شدن فرآیند دریافت مجوز حمل خودرو از دیگر عوامل افزایش اجاره بهای پارکینگ ها بوده است.
در همین رابطه، با توجه به افزایش ۳۵ درصدی تولید ایران خودرو در سال گذشته، ظرفیت محدود ناوگان حمل و نقل جاده ای و تریلی‌های حمل به شهرستان، پاسخگو نبوده و سبب شده تا محصولات آماده عرضه به مشتری، برای زمان بیشتری در انتظار حمل در پارکینگ ها بمانند.
ایران خودرو همچنین درخصوص عدد با سرفصل تبلیغات، ضمن تاکید بر این که عدد عنوان شده مربوط به گروه صنعتی ایران خودرو (شامل شرکت اصلی و تمامی شرکت های زیرمجموعه) است عنوان کرده، بخش اصلی بودجه تبلیغات به شرکت ایساکو اختصاص داشته است. این شرکت در سال گذشته، برای ترغیب مشتریان به استفاده از قطعات اصل و اطلاع رسانی درخصوص عواقب به کارگیری قطعات تقلبی، بی کیفیت و غیر اصل محتوای تبلیغاتی قابل توجهی را تولید کرده است. اطلاع رسانی درخصوص فعالیت های امداد ایران خودرو با هدف جلوگیری از مراجعه مشتریان به امدادهای متفرقه بخش دیگری از فعالیت های تبلیغاتی ایساکو بوده است.
در سال گذشته و در شرایط خاص کرونا و محدودیت های ناشی از آن، شرکت خدمات پس از فروش با طراحی و معرفی اپلیکیشن های مختلف، ارایه خدمات غیرحضوری و در بستر اینترنت را افزایش داده و همین امر سبب صرف هزینه اطلاع رسانی امکانات جدید به مشتریان در این بخش شده است.
از سوی دیگر شرکت های تهیه و توزیع قطعات، در بازار رقابتی نیازمند معرفی محصولات خود برای استمرار حضور در بازار و گسترش آن هستند. ایساکو در سال گذشته با اقدامات مختلفی که شبکه خدمات پس از فروش و در مسیر ارایه خدمات مطلوب‌تر به مشتریان انجام داده توانسته مقام نخست این حوزه را در کشور به دست آورد. افزایش ۵۰ درصدی شاخص فروش ایساکو در سال گذشته نسبت به سال ۹۸ بیانگر اثربخشی فعالیت های اطلاع رسانی و تبلیغات این شرکت بوده است.
لازم به ذکر است، بخش محدودی از عدد اعلام شده مربوط به هزینه های تبلیغاتی شرکت اصلی برای چاپ مطلب، بروشور، آگهی و برگزاری نمایشگاه به صورت محدود بوده است.

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

 

 

 

ایکوپرس

مطالب مرتبط

آخرین اخبار