بازار سوم فرابورس راه‌اندازی می‌شود

 سرپرست مرکز پژوهش سازمان بورس از راه اندازی بازار سوم فرابورس خبر داد و گفت: اصلاحات دستورالعمل‌های پذیرش، عرضه، نقل و انتقال اوراق بهادار و نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، به منظور ایجاد بازار هدف، مصوب شد.

به گزارش رصد روز، از سازمان بورس و اوراق بهادار، «مریم صفاریان» افزود: با ابلاغ این مصوبات، بازار هدف به عنوان یکی از بازارهای فرابورس متشکل از دو تابلوی اصلی و فرعی ایجاد خواهد شد.

وی اظهار داشت: شرکت‌های دارای چشم‌انداز روشن از رشد و سودآوری که شرایط پذیرش در بازارهای اول و دوم فرابورس را ندارند، می‌توانند بر اساس شرایط پیش بینی شده در مقررات که نسبت به شرایط پذیرش در دو بازار قبلی ساده‌تر است، در این بازار و هریک از تابلوهای آن پذیرش شده و اوراق بهادار آنها با شرایط متفاوتی که برای هر تابلو متناسب با ویژگی شرکت‌های پذیرفته شده است، معامله شوند.

وی گفت: بازار هدف، به منظور رفع موانع و مشکلات شناسایی شده در بازار شرکت‌های کوچک و متوسط فرابورس ایجاد و جایگزین این بازار خواهد شد.

صفاریان یادآور شد: به دلیل ماهیت شرکت‌های پذیرفته شده در بازار هدف، صرفا سرمایه گذاران واجد شرایط شامل اشخاص حقیقی و حقوقی که براساس ضوابط و معیارهایی از قبیل سواد مالی، تجربه کاری و سابقه فعالیت در بازار سرمایه، می‌توانند در این بازار فعالیت کنند.

 معاملات فرابورس در خصوص کالا، ابزارهای مالی (شامل سهام) و اوراق مشتقه آن‌ها انجام می‌گیرد، بازار اوراق مشتقه فرابورس نیز در زمینه دارایی‌هایی مانند نرخ بهره، نرخ ارز، سهام و کالا فعال است.

 

 

 

 

 

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید  

 

 

 

ایرنا

مطالب مرتبط