بازدهی بورس در محدودیت نوسان قیمت چگونه بود؟

در این هفته شاخص کل بورس تهران در مجموع بیش از ۵۳ هزار و ۶۸۵ واحد کاهش پیدا کرد و شاهد افزایش خروج پول حقیقی از بازار سهام بودیم.

به گزارش رصد روز، در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه کاهش ۵۳ هزار و ۹۱۹ واحدی داشت. اما در روز‌های بعدی با اعمال محدودیت نوسان قیمت یک درصدی، شاخص نیز نوسان کمتری را پشت سر گذاشت. روز یکشنبه شاخص ۱۱ هزار و ۱۹۴ واحد پایین آمد و روز دوشنبه شاخص ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحد رشد کرد.

روز سه‌شنبه و با افزایش احتمال حمله نظامی اسرائیل به ایران، شاخص ۴ هزار و ۹۹۸ واحد ریزش کرد و در روز چهارشنبه نیز شاخص کل ۶ هزار و ۲۳۱ واحد رشد کرد.

بازدهی هفته
شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار و ۲۱۴ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۳ هزار و ۶۸۵ واحد پایین‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس منفی ۲.۳ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۲۷ هزار و ۷۵۳ واحد پایینتر ایستاد و بازدهی منفی ۳.۷ درصدی را ثبت کرد.

افت ارزش معاملات خرد سهام
در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۸۸ هزار و ۲۳۴ میلیارد تومان بود. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۳ هزار و ۳۴۹ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۴ هزار و ۹۸۱ میلیاردی هفته پیشین، کاهش ۳۳ درصدی داشته است. به نظر می‌رسد عامل اصلی افت معاملات سهام محدودیت یک درصدی نوسان قیمت سهام است.

افزایش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش
اعمال محدودیت نوسان قیمت سهام در هفته اخیر موجب رشد صف‌های خرید و فروش شد. میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر هزار و ۲۴۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین هزار و ۲۲ میلیارد تومان بیشتر بود و رشد ۴۶۲ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۳ هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان بود که در روز یک‌شنبه ثبت شد و کمترین رقم ۴۶۰ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد.

رشد میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۴۳۹ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته ۲۷۳ میلیارد تومان بیشتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۱۶۴ درصد افزایش یافته است. بالاترین رقم هفته هزار و ۴۰۲ میلیارد تومان بود و در روز دوشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز یک‌شنبه برمی‌گردد که ۴۰ میلیارد تومان بود.

افزایش خروج سرمایه حقیقی
در اولین روز معاملاتی هفته، هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد. روز یکشنبه نیز ۵۲۷ میلیارد تومان خارج شد. دوشنبه ۱۲۰ میلیارد تومان وارد شد، اما در روز سه‌شنبه ۵۷۵ میلیارد تومان پول حقیقی خارج شد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز پول حقیقی خارج شد که ارزش آن ۴۲ میلیارد تومان بود.

در مجموع کل هفته ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۵۶۳ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳۳ درصد بیشتر است.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط

آخرین اخبار