بازدهی بورس در هفته ای که گذشت

در این هفته شاخص کل بورس تهران بیش از ۵۲ هزار واحد صعود کرد و به کانال ۲.۲ میلیونی صعود کرد.

به گزارش رصد روز، در هفته اخیر، شاخص کل بورس تهران در روز شنبه رشد ۱۳ هزار و ۷۲۱ واحدی داشت و روز دوشنبه شاخص ۳۵ هزار و ۸۲۳ واحد رشد کرد و به کانال ۲.۲ میلیونی صعود کرد. روز سه‌شنبه شاخص ۴ هزار و ۲۱۸ واحد رشد کرد. در آخرین روز معاملاتی هفته نیز شاخص کل هزار و ۶۲۵ نزول کرد.

بازدهی هفته
شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۲۳۰ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۲ هزار و ۱۳۸ واحد بالا‌تر ایستاد و بازدهی هفته شاخص بورس مثبت ۲.۴ درصد شد.

شاخص هم وزن نیز در پایان هفته نسبت به هفته پیشین ۹ هزار و ۲۵۶ واحد بالاتر ایستاد و بازدهی مثبت ۱.۲ درصدی را ثبت کرد. ناظران علت اصلی رشد بازار در هفته آخر آذرماه را اخبار تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها می‌دانند.

رشد ارزش معاملات سهام
در این هفته، میانگین ارزش معاملات بازار سهام ۷۷ هزار و ۱۰۵ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین ۳۰ درصد افزایش یافته است. میانگین ارزش معاملات خرد بورس نیز ۶ هزار و ۳۱۵ میلیارد تومان بود که نسبت به رقم ۵ هزار و ۲۸۸ میلیاردی هفته پیشین، افزایش ۱۹ درصدی داشته است.

کاهش میانگین هفتگی ارزش صف‌های فروش
میانگین ارزش صف‌های فروش در هفته اخیر ۳۳۳ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته پیشین ۴۰ میلیارد تومان کمتر بود و افت ۱۱ درصدی داشته است. بالاترین رقم هفته ۴۲۷ میلیارد تومان بود که در روز دوشنبه ثبت شد و کمترین رقم ۲۱۲ میلیارد تومان بود که در روز شنبه ثبت شد.

افت میانگین هفتگی ارزش صف‌های خرید
میانگین ارزش صف‌های خرید در هفته اخیر ۲۰۸ میلیارد تومان بود که از میانگین هفته گذشته یک میلیارد تومان کمتر بود. در این هفته، میانگین ارزش صف‌های خرید ۰.۵ درصد کاهش یافته است. بالاترین رقم هفته ۳۴۱ میلیارد تومان بود و در روز دوشنبه ثبت شد. پایین‌ترین رقم به روز سه‌شنبه برمی‌گردد که ۱۳۶ میلیارد تومان بود.

خروج سرمایه حقیقی
در اولین روز معاملاتی هفته، ۸۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد. روز دوشنبه نیز ۳۷ میلیارد تومان وارد شد و در روز سه‌شنبه ۴۴۹ میلیون تومان خارح شد.

در آخرین روز معاملاتی هفته نیز برای دومین روز متوالی پول حقیقی خارج شد و ارزش آن ۳۲۵ میلیارد تومان بود. در مجموع کل هفته ۶۵۲ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۱۶۳ میلیارد تومان بود.

برای عضویت در کانال رصد روز کلیک کنید

مطالب مرتبط